مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو بیان کرد: پرداخت خسارت سیل بارمالی چندانی برای شرکت بیمه تجارت نو ندارد زیرا 90 درصد آن به عهده بیمه مرکزی است و خسارت استان‌های لرستان و خوزستان به صورت کامل ارزیابی نشده است

به گزارش نسیم اقتصاد، نیما نوراللهی در گفت و گو با چابک‌آنلاین دررابطه با ارزیابی خسارات سیل اخیردرکشورگفت: پرداخت خسارت برای شرکت بیمه یک موضوع است و اینکه چقدر این موضوع برای شرکت هزینه داشته باشد بحث دیگری است. در حال حاضرارزیابی خسارت‌بسیاری از استان ها از جمله مازندران، گلستان، خراسان شمالی، مرکزی و همدان به اتمام رسیده است.
 وی افزود: برآورد مبلغ خسارت پرداختی بیمه تجارت‌نو دراین استان ها حدود 10الی 11 میلیارد تومان است که  بیش از90 درصد آن اتکایی است.
 مدیرعامل بیمه تجارت‌نو عنوان‌کرد: حمایت بیمه مرکزی از بیمه ای ها خوب بود ،حتی به این شرکت ها اعلام داشت که بخشی از هزینه خسارت را به صورت علی الحساب پرداخت خواهد کرد باید بگویم از آنجایی که بخش مهمی از خسارت‌ها به سمت اتکایی بیمه مرکزی می رود این موضوع بارمالی شدیدی برای شرکت نداشته و به تبع رقم علی الحساب را هم نخواهد گرفت.
 وی گفت: دراستان لرستان نزدیک به 7 هزار پرونده خسارت اعلام شده که از این تعداد بیش از 30 درصد آنها ارزیابی شده است. به دلیل بالا بودن رقم خسارت در این استان پیش بینی می شود50 درصد از 11 میلیارد خسارت برآوردی سهم لرستان باشد.

لینک کوتاه
شرکت بیمه تجارت‌نو توان مالی پوشش هزینه‌های خسارت سیل عمده هزینه بیمه مرکزی

اخبار مرتبط