رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: افزایش نرخ ارز سبب بالارفتن قیمت سکه و طلا در بازار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، محمد کشتی آرای با بیان این مطلب افزود: افزایش 200تومانی نرخ دلار و داد و ستد این ارز به قیمت 13هزار و 700 تومان سبب افزایش 100هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز در بازار 4میلیون و 825 هزار تومان فروخته می شود.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ ارز و بالا رفتن میزان تقاضا سبب شده تا قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قرار گیرد و افزایش یابد.

وی عنوان کرد: ظهر دیروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید برابر با 4میلیون و 725هزار تومان بود که امروز با 100هزار تومان افزایش به 4میلیون 825هزار تومان رسید.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: اکنون سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با 5هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به 4میلیون و 620هزار تومان، نیم سکه با 70هزار تومان افزایش به 2میلیون و 620 هزار تومان، ربع سکه با 30هزار تومان افزایش به یک میلیون و 680 هزار تومان و سکه های گرمی نیز با 15هزار تومان افزایش به 900هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای خاطر نشان کرد: افزایش میزان تقاضا در بازار سبب شده تا حباب سکه امروز به 550 هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها با 20هزار تومان افزایش به یک میلیون و 880 هزار تومان افزایش یافته است.

وی درباره قیمت طلای 18عیار نیز توضیح داد: هر گرم طلای 18عیار با 2هزار تومان افزایش به قیمت 434هزار تومان داد و ستد می شود.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره علت افزایش میزان تقاضا در بازار گفت: با توجه به فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد این ماه میزان تقاضا برای خرید سکه و طلا بالا می رود زیرا بر اساس تجربه سال های گذشته معمولا در ماه شعبان میزان برگزاری مراسم های ازدواج و جشن ها افزایش می یابد در نتیجه میل به خرید سکه و طلا بالا می رود و مردم ترجیح می دهند پیش از ماه رمضان مراسم های خود را برگزار کنند که این مساله در افزایش تقاضا برای خرید تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: همان طور که ذکر شد افزایش نرخ ارز به ویژه دلار و همچنین بالارفتن میزان تقاضا در افزایش قیمت سکه و طلا در بازار موثر بوده زیرا قیمت اونس جهانی نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نداشته است.

لینک کوتاه
سکه رکورد حباب سکه ۵۵۰هزار تومان

اخبار مرتبط

سکه 32 میلیون تومان شد

سکه 32 میلیون تومان شد

هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی امروز (دوشنبه، دوم بهمن ماه) با افزایش 150 هزار تومانی نسبت... 2 بهمن 1402

نظرات شما