موسسه اعتباردهی فیتچ اعلام کرد که تاثیر زمینگیر شدن جتهای 737 مکس بر ایرلاینهای آسیایی در سه ماهه دوم 2019 افزایش خواهد یافت.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از رویترز، مؤسسه اعتبار سنجی فیتچ اعلام کرد که تأثیر زمینگیر شدن جتهای 737 مکس بر ایرلاینهای آسیایی، که تا به حال چندان مشخص نبوده است، در سه ماهه دوم 2019 افزایش خواهد یافت.
پس از فاجعه سقوط یک فروند بوئینگ 737 مکس 8 هواپیمایی اتیوپی در دهم مارس، پرفروشترین هواپیمای بوئینگ زمینگیر شده است. این حادثه که در آن 157 نفر جان خود را از دست دادند، تنها 5 ماه پس از سقوط یک هواپیمای دیگر 737 مکس، از هواپیمایی اندونزی، اتفاق افتاد که در آن 189 نفر کشته شده بودند.
فیتچ در گزارش خود اعلام کرد زمینگیر شدن این مدل فعلاً تأثیر محدودی بر نرخ بلیط و عملکرد ایرلاینها داشته است، که علت آن تقاضای فصلی کم در 3 ماهه سوم سال خواهد بود.
این گزارش اضافه میکند: ایرلاینها برای جایگزین کردن این هواپیماها با هواپیماهای دیگری از ایرباس یا بوئینگ، انعطافپذیری محدودی دارند.
فیچ اعلام کرد: البته بازار هواپیمایی هند در ماههای اخیر، به علت محدودیت عرضه شاهد افزایش شدید نرخ بلیط ایرلاینها بوده است و این وضعیت با تعلیق پروازهای 737 مکس، بدتر شده است.
یک گزارش اولیه که در روز پنجشنبه در مورد حادثه هواپیمایی اتیوپی منتشر شد، نشان داد که هواپیمای 737 مکس سقوط کرده به سرعتی بیش از حد رسیده است و با راه افتادن اشتباه یک سیستم خودکار مجبور شده است به سوی پایین حرکت کند. این در حالی بوده است که خلبانها به طور بیفایدهای تلاش میکردند کنترل هواپیما را به دست بگیرند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
رییس اتحادیه طلا و جواهر، از زیان 7.7 درصدی سکهبازان از ابتدای سال تاکنون خبر داد. 16 مرداد 1402
نظرات شما