مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تبدیل شدن ماکو به قطب تولید پوشاک ایران خبر داد.

غلامرضا سلیمانی در گفتگو با نسیم اقتصاد درمورد تبدیل شدن ماکو به عنوان هاب تولید پوشاک و همکاری با ترکیه در این حوزه گفت: در منطقه ارتباط خوبی با ترکیه شکل گرفته است. ما به دنبال این هستیم که با تبادل مواد اولیه و طراحی ترکیه درمنطقه به مرکزی برای تولید و پخش آن در بازارهای داخلی تبدیل شویم. دراین راستا 6 شهرک صنعتی احداث شده که درآینده نزدیک ماکو تبدیل به قطب تولید پوشاک در منطقه شود.
او درباره همکاری مشترک با بانک های بین المللی در منطقه آزاد ماکو گفت: پیشنهاد ایجاد بانک مشترک به بانک مرکزی ارائه شده و طرح توجیهی آن درحال بررسی است. چنانچه مجوزهای لازم صادر شود بازاریابی را شروع خواهیم کرد.
سلیمانی افزود: بانکداری در مناطق آزاد باید منطبق بر بانکداری بین المللی شود. در صورت تحقق این امر اتفاق بسیار خوبی در حوزه بانکداری دیجیتال یا مدرن و ایجاد روابط مالی با سایرکشورها رخ خواهد داد.
او درمورد نقش ماکو درکاهش بحران گوشت کشور و واردات دام زنده از کشورهای دیگر به این منطقه گفت: طی 6 ماه گذشته اقدام به واردات دام زنده از ترکیه کردیم که در کشتارگاه های استان ذبح انجام شد.
سلیمانی اظهار کرد: زمانی که اقدام به واردات دام زنده از ترکیه کردیم این کشور اجازه واردات دام زنده از اروپا را نمی داد. در نهایت ثبت سفارش 50 هزار راس انجام شد که در کشتارگاه های فعال ذبح شد. البته می توان با توسعه کشت و صنعت بزرگ و ایجاد چند زنجیره هدفگذاری درحوزه های مختلف نظیر تولید علوفه، دامپروی با اصلاح نژاد، فرآوری کشتارگاه، برندینگ و بازاریابی به تولید گوشت قرمز و سفید در منطقه پرداخت.

لینک کوتاه
ماکو قطب پوشاک بانداری بین المللی