اداره اطلاعات انرژی آمریکا، چهارشنبه شب اعلام کرد که در هفته منتهی به 1 مارچ، واردات نفت آمریکا افزایش یافت، درحالی‌که صادرات آن با کاهش روبرو شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شین‌هوا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، چهارشنبه شب اعلام کرد که در هفته منتهی به 1 مارچ، واردات نفت آمریکا افزایش یافت، درحالی‌که صادرات آن با کاهش روبرو شد.

طبق گزارش وضعیت سوخت هفتگی این اداره، هفته گذشته میزان واردات نفت خام آمریکا به طور میانگین 7.0 میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به هفته قبل خود 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش داشته است، درحالی‌که صادرات نفت خام آمریکا با 556000 بشکه در روز کاهش، به طور متوسط 2.8 میلیون بشکه در روز بوده است.

این درحالیست که در هفته قبل، واردات نفت آمریکا با 1.6 میلیون بشکه در روز کاهش، به پایین‌ترین میزان 23 ساله خود رسیده بود و 5.9 میلیون بشکه در روز بود.

در 4 هفته گذشته واردات نفت خام آمریکا به طور میانگین 6.7 میلیون بشکه در روز بود که 11.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پایین‌تر است. میانگین روزانه صادرات نفت خام در این دوره حدود 3.0 میلیون بشکه بوده است که 1.5 میلیون بشکه در روز نسبت به سال گذشته بالاتر است.

در طول هفته‌ای که در 30 نوامبر به پایان رسید، ایالات‌متحده برای اولین بار از تاریخ ثبت این داده‌ها، بیش از میزان واردات خود، سوخت و محصولات نفتی صادر کرد. از 24 تا 30 نوامبر آمریکا توانست به رکورد صادرات 3.2 میلیون بشکه در روز نفت خام، به علاوه 5.8 میلیون بشکه در روز محصولات سوختی، دست پیدا کند.

لینک کوتاه
افزایش واردات اهش صادرات نفت آمریکا