نرخ سکه و طلا برخلاف هفته گذشته در این هفته کاهش چشمگیری داشته به طوری که حباب سکه به 400هزار تومان رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز کاهش نرخ ارز سبب شد تا قیمت سکه و طلا همانند روزهای گذشته پایین بیاید.

محمد کشتی آرای با بیان این مطلب افزود: برخلاف کاهش نرخ ارز، قیمت جهانی طلا تقریبا تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

وی تصریح کرد: قیمت انواع سکه در بازار به نسبت روزهای گذشته کاهش چشمگیری داشته به طوری که اکنون هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 4میلیون و 300هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 4میلیون و 380 هزار تومان، نیم سکه 2میلیون و 450هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 550هزار تومان و سکه های گرمی 830هزار تومان داد و ستد می شود.

وی ادامه داد: با کاهش قیمت ها شاهد پایین آمدن میزان تقاضا در بازار هستیم که در نتیجه سبب شده تا حباب سکه به حدود 400هزار تومان کاهش یابد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با ادامه این روند در ساعات بعد از ظهر شاهد کاهش حباب سکه در بازار باشیم.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: هر مثقال طلای 17عیار به عنوان مبنای محاسبات اکنون یک میلیون و 750هزار تومان معامله می شود که نسبت به هفته گذشته 100هزار تومان کاهش داشته است.

کشتی‌آرای بیان کرد: اکنون قیمت هر گرم طلای 18عیار به 400هزار تومان کاهش یافته در حالی که هفته گذشته طلای با نرخ 456هزار تومان داد و ستد می شد که مقایسه قیمت های امروز به هفته گذشته نشان دهنده کاهش 11درصدی نرخ طلای 18عیار در بازار است.

وی درباره علت کاهش نرخ ارز توضیح داد: سیاست ها و مدیریت بانک مرکزی در حالی که از قبل هم اعلام شده بود اکنون در حال پیگیری جدی است و با توجه به نظارت های مداوم شاهد تعدیل نرخ ارز در بازار هستیم.

لینک کوتاه
ریزش لحظه‌ای نرخ سکه و طل قیمت طلا ۱۱ درصد کاهش

اخبار مرتبط

نظرات شما