پس از انتشار داده‌های ضعیف تولیدکنندگان آمریکا، که نگرانی‌هایی را در مورد کاهش رشد تقاضای انرژی در جهان برانگیخت، قیمت‌های نفت که در حال رشد بود، با سقوط شدید بیش از 2 درصدی مواجه شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، پس از انتشار داده‌های ضعیف تولیدکنندگان آمریکا، که نگرانی‌هایی را در مورد کاهش رشد تقاضای انرژی در جهان برانگیخت، قیمت‌های نفت که در حال رشد بودند، با سقوط شدید بیش از 2 درصدی مواجه شدند.

شاخص فعالیت تولیدکنندگان آمریکا، آی‌اس‌ام، در ماه فوریه بسیار کمتر از حد انتظار بود و به پایین‌ترین سطح خود از نوامبر 2016 تا کنون سقوط کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، 1.52 دلار یا 2.66 درصد سقوط کرد و به 55.70 دلار رسید. این شاخص نفتی امروز تا قیمت 57.88 دلار هم بالا رفته بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، 1.42 دلار یا 2.14 درصد سقوط کرد و به 64.89 دلار رسید. این درحالیست که این شاخص نفتی امروز تا قیمت 67.14 دلار رشد کرده بود.

قیمت نفت خام آمریکا، این هفته خود را با 2.76 درصد سقوط به پایان برد و قیمت نفت برنت هم با 3.27 درصد سقوط مواجه شد.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد که میزان مصرف سوخت جهانی، امسال با کند شدن گسترده اقتصادهای جهانی، افت خواهد کرد.

فعالیت کارخانجات چین در ماه فوریه، برای سومین ماه متوالی افت کرد. صادرات کره‌جنوبی با سریع‌ترین سقوط خود در 3 سال اخیر مواجه شد و داده‌های اقتصادی ژاپن هم نشان داد اقتصاد این کشور در حال کندتر شدن است.

لینک کوتاه
نگرانی رشد تقاضا سقوط دو درصدی قیمت نفت

اخبار مرتبط

قیمت نفت برنت بالا رفت

قیمت نفت برنت بالا رفت

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه در شرایطی افزایش یافته که آتش‌سوزی‌های... 26 اردیبهشت 1403

قیمت نفت روی 83 دلار ماند

قیمت نفت روی 83 دلار ماند

قیمت نفت برنت با 4 سنت افزایش به 83.48 دلار در هر بشکه و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت... 25 اردیبهشت 1403

قیمت نفت نزولی شد

قیمت نفت نزولی شد

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا کاهش یافته است. 10 اردیبهشت 1403

قیمت نفت ریزش کرد

قیمت نفت ریزش کرد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در پی فروکش کردن ریسک‌های ژئوپلیتیکی در... 3 اردیبهشت 1403

نظرات شما