خدمت بیمه ای اگر نتواند ارتباط کامل با بیمه گذار داشته باشد، نمی تواند موثر باشد، این در حالی است که شرکتهایی که هنوز از این خدمات نو استفاده نکرده اند، باید به این سمت حرکت نمایند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، غلامرضا ­­سلیمانی، رئیس ­کل بیمه مرکزی روز دوشنبه 15 بهمن ماه در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد از بخشودگی 100 درصدی­ ­جرایم بیمه شخص ثالث به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و گفت:­ همه ­وسایل نقلیه موتوری که جریمه بیمه شخص ثالث دارند، جرایم آن‌ها بخشیده می‌شود و شهروندان می‌توانند تا 30 بهمن امسال نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی همچنین افزود: موتور سیکلت داران و دارندگان ­ماشین آلات کشاورزی از 12 بهمن به مدت شش ماه فرصت دارند تا از بخشودگی جرائم بیمه‌ای استفاده کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ​­اگر این افراد در فرصت ایجاد شده­ به مراکز بیمه گذار مراجعه نکنند، ­ هم به عنوان یک خلاف تلقی می‌شود که بیمه نامه شخص ثالث ندارند و هم تمام جرایم زمانی که بیمه نامه نداشتند باید پرداخت کنند. ­

رئیس کل بیمه مرکزی  با بیان اینکه بازرسی از شرکت‌های بیمه طبق قانون جزو روال عادی سازمان‌های نظارتی و سازمان بازرسی است، گفت: بر این اساس گروه‌های سازمان بازرسی وارد شرکت بیمه ایران شدند و بررسی‌ها را انجام دادند که گزارش آنها منتشر خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: در این زمینه جلسات خوبی با بیمه ایران داشته‌ایم و بیمه مرکزی هم رابطه خوبی با سازمان‌های نظارتی دارد و هر اطلاعاتی که بخواهند در اختیار آنها قرار می‌دهیم و این حق آنهاست که بازرسی داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد که بیمه مرکزی هیچ فرقی بین بیمه ایران با دیگر شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌گذارد، گفت: بیمه ایران حدود 33 درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه را در اختیار دارد. این شرکت دولتی است و از خصوصی‌سازی مستثنی شده است. هیأت مدیره هم برای برون رفت از مسائلی از جمله زیان انباشته جلساتی تشکیل داده‌اند.

رئیس کل بیمه مرکزی  درباره میزان محدودیت استفاده از یک بیمه‌نامه صادر شده و اینکه برای مثال چهار نفر از یک بیمه‌نامه استفاده کنند یا 14 نفر، اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای تعداد افرادی که می‌توانند از بیمه‌نامه‌های صادر شده برای یک راننده استفاده کنند، وجود ندارد.

وی درباره نحوه نظارت بر فعالیت باجه‌های فروش بیمه‌نامه در اماکن عمومی هم اظهار کرد: دوران اینکه بیمه‌نامه صرفاً از مبدأ صدور به فروش برسد گذشته است و باید برای مردم جزئیات بیمه‌نامه‌ها را توضیح داد که این وظیفه بازاریابان است اما بیمه مرکزی نظارت کامل دارد تا در این بین پیشنهادات غیر واقعی یا غیر قانونی صورت نگیرد.

سلیمانی همچنین با بیان اینکه منتظر اعلام نرخ دیه توسط قوه قضاییه تا پایان سال هستیم، درباره نحوه پرداخت ارزی برخی از خسارت‌های ارزی هم اظهار کرد: با بانک مرکزی تبادل نظر داشتیم تا وقتی که خسارتی ارزی حادث می‌شود، پرداخت آن را به صورت ارزی داشته باشیم. در این باره اگر کسری هم داشته باشیم از طریق ارز نیمایی می‌توانیم آن را پرداخت کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره مشکلات مربوط به پرداخت خسارت به بیماران در حوزه بیمه‌های تکمیلی هم اظهار کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که زمانی که مردم برای درمان به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند همه هزینه‌هایشان پرداخت شود که متاسفانه برخی شرکت‌ها نرخ‌های پایینی در این باره ارائه می‌دهند. در این زمینه می‌خواهیم بسته‌ای را تهیه کنیم که برای شرکت‌های بیمه حداقل و حداکثرها را مشخص کنیم که امیدواریم بتوانیم تا قبل از سال 1398 این کار را عملی کنیم.

سلیمانی درباره آیین نامه 60 گفت:پیش نویس اصلاح آئین نامه 60 ،در شورای عالی بیمه بررسی شده ،مواردی تصویب شده ،در جلسه آتی شورایعالی نیز موارد دیگر بررسی می گردد.

وی افزود : بازدهی سپرده ها بانکی با توجه به تورم و ارزش ریال قابل قبول نیست . در اصلاح آیین نامه به بخش های مختلف و ظرفیت های سرمایه گذاری توجه شده است و باید یک پرتفوی سرمایه گذاری ایجاد شود.

ی اظهار داشت: آخر سال ، هم نرخ حق بیمه در بخش شخص ثالث مشخص خواهد شد و هم دیه ای که اواخر اسفندماه اعلام می شود، ولی ما تا اخر اسفند شورای عالی بیمه را تشکیل خواهیم داد و نرخ شخص ثالث و افزایش آن را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: بیمه مرکزی تعرفه را فقط برای بیمه شخص ثالث اعلام می کند و تنها اگر بخواهند بیمه اتکایی انجام دهند، ما نرخ پیشنهادی را بررسی می کنیم.

سلیمانی گفت: افزایش نرخ دیه باید از سوی قوه قضاییه تعیین شود و بعد از آن تغییر نرخ شخص ثالث انجام می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اگر استارت آپ ها به کمک شرکتهای بیمه نیایند، شرکت های بیمه زیان خواهند دید، گفت:اکنون خدمت بیمه ای اگر نتواند ارتباط کامل با بیمه گذار داشته باشد، نمی تواند موثر باشد، این در حالی است که شرکتهایی که هنوز از این خدمات نو استفاده نکرده اند، باید به این سمت حرکت نمایند.

سلیمانی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از شرکتهای بیمه ای خصوصی است، گفت: شرکتهای خصوصی را نیز در کنار شرکتهای دولتی حمایت می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: بیمه های اتکایی از 13 کشور دنیا را داریم و فقط شرکتهای بیمه بین المللی که با امریکا مراوده دارند با ما قطع همکاری کرده اند.

گفتنی است در پایان این نشست همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از تمبر اختصاصی یادبود بیمه مرکزی با حضور هیات عامل رونمایی شد.



لینک کوتاه
بخشودگی ۱۰۰ درصدی بیمه شخص ثالث‌ قوه قضاییه

اخبار مرتبط