یک مدیر بازنشسته که پیشتر شهردار مشهد و در دهه 80 نیز مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران بود جایگزین عباس سروش معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا شد تا به نوعی گام اساسی برای اصلاح ساختار بخش آب وزارت نیرو برداشته شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از فارس، قاسم تقی زاده خامسی که تا چند ماه پیش شهردار مشهد بود و به دلیل بازنشسته بودن برکنار شده بود امروز در مراسمی به عنوان معاون جدید وزیر نیرو در امور آب و آبفا از سوی اردکانیان وزیر نیرو معارفه شد.

بنابراین گزارش، قاسم تقی‌زاده خامسی (زاده 1334) شهردار پیشین مشهد است. وی که در 24 مرداد 1396 از سوی شورای شهر پنجم مشهد به عنوان شهردار انتخاب شده بود در 26 آبان 1397 به‌موجب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از شهرداری مشهد رفت. تقی‌زاده دارای تجربه 25 ساله در توسعه شهری است، وی 6 سال معاون خدمات شهری غلامحسین کرباسچی در دورهٔ حضورش در شهرداری تهران بوده‌است. تقی‌زاده هم‌اکنون مشاور اتاق بازرگانی تهران است.

وی در دهه 80 چندین سال مدیر عامل آب منطقه ای تهران بود.

عباس سروش در 15 اسفند ماه سال گذشته طی حکمی از سوی اردکانیان وزیر نیرو جایگزین رحیم میدانی شده بود.

در ­حکم وزیر نیرو خطاب به سروش آمده بود که با عنایت به مراتب تعهد، شایستگی و سوابق ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان معاون آب و آبفا وزارت نیرو منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با همکاری سایر معاونین، مدیران عامل شرکت‌های مادر تخصصی، مدیران ذیربط و جلب مشارکت همه­­ ذینفعان صنعت آب و فاضلاب در چارچوب برنامه‌های وزیر نیرو در حوزه آب و پساب در دولت دوازدهم، تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، نسبت به تحقق کامل برنامه‌های تحت مدیریت با تأکید بر اولویت‌های عمومی و تخصصی مندرج در پیوست این حکم در راستای پایداری فنی، اقتصادی و زیست محیطی آب کشور اهتمام ویژه به عمل آورید.

لینک کوتاه
مدیر بازنشسته معاون آب و آبفای وزیر نیرو آغاز اصلاحات ساختار آب وزارت نیرو

اخبار مرتبط

نظرات شما