قوه قضاییه برای تعیین تکلیف معوقات بانکی به کمک بانک ها بیایند/ قوه قضاییه با شناسایی اموال ابربدهکاران، روند وصول مطالبات بانکی را تسریع کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با نسیم اقتصاد با بیان اینکه «بزهکاران بانکی» با ترفندهای خاص به دنبال حیف و میل کردن بیت المال و منابع بانک ها هستند، از ضرورت ورود قوه قضاییه برای برخورد با ابربدهکاران بانکی خبر داد و گفت: باید معوقات بانکی هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
یحیی کمالی پور با بیان اینکه صدور احکام ورشکستگی بدهکاران کلان بانکی، آثار، تبعات سوء و زیانهای هنگفت برای شبکه بانکی دارد، گفت: برخی از بدهکاران بانکی با استفاده از ضعف قانونی، در زمان دریافت وام بانکی اعلام ورشکستگی می کنند و پس از اعلام ورشکستگی تمام جرایم بانکی آنان بخشیده می شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئله احکام ورشکستگی یکی از مواردی است که بدهکاران می‌روند از دادگاه‌ها حکمی مبنی بر مُعسِر بودن خود می‌گیرند و دیگر یک ریال هم از بدهی‌های خود را پرداخت نمی‌کنند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی بدهکار عمده در کشور داریم که اکثرا بیش از هزار میلیارد تومان بدهی به شبکه بانکی دارند، گفت: متاسفانه بعضاً این وام ها از سوی کسانی دریافت شده که در خارج از کشور هزینه و سرمایه‌گذاری شده یا در اموری غیر از موارد مطرح، مصرف شده است.
وی با تاکید بر اینکه بانک ها باید با معرفی ابربدهکاران بانکی به قوه قضاییه روند وصول مطالبات خود را پیگیری کنند، افزود: قوه قضاییه باید با شناسایی اموال این بدهکاران روند وصول مطالبات بانکی را تسریع کند.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه مطالبات معوق بانک ها به بیش از 150 هزار میلیاردتومان رسیده که اگر این رقم در چرخه اقتصادی و تولید کشور قرار بگیرد بسیاری از مشکلات را برطرف می کند.

لینک کوتاه
بانکها طلب فریز منابع بانکی جیب ابربدهکاران تولید بی نصیب منابع بلوکه شده بدهکاران

اخبار مرتبط