مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از الحاق بیش از 14 هزار هکتار اراضی بنادر امام، شهید رجایی و شهید بهشتی به فعالیت های تولیدی و ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با اشاره به اینکه بنادر نمی توانند فقط متکی به اسکله و محوطه نگهداری کالا باشند و نیاز به پسکرانه هایی دارند که در آنجا فعالیت های ارزش افزوده و مراکز توزیع و لجستیکی شکل بگیرد، اظهار کرد: یکی از بزرگترین بنادر ما اکنون از نظر دارا بودن پسکرانه های مناسب، بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان است که حدود 11 هزار هکتار از محوطه هایش به مرور در فازهای توسعه ای بندر قرار می گیرد و تاسیسات تولیدی و ارزش افزوده خوبی در پس کرانه بندر امام شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در بندر امیرآباد هم با 1060 هکتار محوطه، شرایط مناسبی برای ساخت کارگاه های تولیدی و کارخانجات به وجود آمده، گفت: در خصوص بندر شهید رجایی نیز 2400 هکتار از اراضی با همین رویکرد در حال الحاق به اراضی موجود بندر است تا فعالیت های صنعتی، تولیدی، ارزش افزوده ای و مراکز لجستیکی آن سامان گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بندر چابهار علاوه بر اراضی موجود بندر و زیرساخت هایی که انجام شده مراحل الحاق 400 هکتار در پسکرانه بندر در دستور کار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بندر بوشهر با توسعه بندر از سایت موجود به سایت جدید در جزیره نگین، امکان توسعه پس کرانه ها تا 400 هکتار فراهم شده است، گفت: سازمان بنادر با رویکرد الحاق اراضی پسکرانه‌ای و پشتیبانی در صدد است بنادر موجود، به بنادر نسل سوم ارتقاء پیدا کند.

لینک کوتاه
اراضی بنادر امام و شهید رجایی سازمان بنادر ارزش افزوده