رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت 3میلیون و 350 هزار تومان داد و ستد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، محمد کشتی آرای با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز قیمت جهانی طلا با شروع کاری بازارهای مالی، یک دلار کاهش یافت و در طول روز نیز این قیمت تقریبا ثابت ماند و هر اونس 1239 دلار داد و ستد شد.

وی افزود:‌ اوایل صبح تغییراتی در بازار ارز کشور رخ داد که این مساله باعث شد تا حدودی قیمت سکه و طلا افزیاش یابد اما در ادامه روند داد و ستدها در بازار قیمت ارز با تعدیل همراه شد و در قیمت سکه و طلا به سطح قیمت های روز گذشته بازگردد.

این فعال بازار سکه و طلا گفت: امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 3میلیون و 350 هزار؛ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 3میلیون و 480 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 770 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 40 هزار تومان و سکه های یک گرمی نیز 630 هزار تومان معامله می شود.

وی ادامه داد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای قیمت گذاری یک میلیون و 332 هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز 307 هزار و 500 تومان داد و ستد شد که به نسبت دیروز حدود 3500 تومان افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز در شروع کار بازارهای مالی کشور سبب نوسانات نرخ سکه و طلا شد و فکر می کنم در ادامه روز بازهم شاهد نوسانات جزیی قیمت ها باشیم.

کشتی آرای گفت: در مجموع به نظر می رسد روند قیمت طلا و سکه در 2تا3 روز آینده در همین سطح و با ثبات باقی بماند.

وی خاطر نشان کرد:‌ امروز حباب سکه برابر با 450 تا 460 هزار تومان است.

وی درباره میزان خرید و فروش و داد و ستد طلا و جواهر توضیح داد: اکنون خرید و فروش و داد و ستدها عادی است، تقاضای اضافی در بازار وجود ندارد و عرضه و تقاضا تعادل دارد البته میل به خرید کمتر از میل به فروش است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره ضرر برخی از هموطنان از خرید سکه و طلا در ماه های گذشته و کاهش قیمت های فعلی بیان کرد: برخی از هموطنان در 5ماه گذشته تعداد زیادی سکه و طلا و ارز خریداری و وارد خانه کرده اند بنابراین طبیعی است که این میزان روزی به بازار برگردد و اگر بازگردد ثبات نسبی و قیمت هایی که در سطح واقعی خود باید بماند سبب می شود تا طلا و سکه و ارز خانگی به بازار برگردد.

کشتی آرای گفت: در طول سال ها و ماه های گذشته بارها به هوطنان گفته شده که سرمایه گذاری در این بازار نیازمند صبر و حوصله است و کسانی که دارای تخصص نبوده و حرفه ای نیستند نباید به این بازار وارد شوند زیرا به حتم فشار روانی به آنها وارد شده و دچار ضرر و زیان نیز شوند. البته اکنون برای کسانی که چنین اتفاقی افتاده دو راه بیشتر ندارند یا حوصله به خرج دهند یا اینکه طلا و سکه و ارز خود را تبدیل کرده و ضرر و زیان خود را جبران کنند.

لینک کوتاه
سکه ریزش قیمت سکه طلا طلا و جواهر

اخبار مرتبط

 طلای جهانی پس رفت

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر... 15 اردیبهشت 1403

سکه 32 میلیون تومان شد

سکه 32 میلیون تومان شد

هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی امروز (دوشنبه، دوم بهمن ماه) با افزایش 150 هزار تومانی نسبت... 2 بهمن 1402

نظرات شما