رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران امیدوار است نگاه وزیر صنعت به توسعه صنعتی مانند وزیران گذشته نباشد.
به گزارش
نسیم اقتصاد، مهدی پورقاضی در گفتگئ با خبرآنلاین افزود: وزارت صنعت سال پیش رقم بزرگی را به عنوان تسهیلات مالی بین واحدهای صنعتی پخش کردند و تصور این بود با پخش آن منابع صنعت کشور متحول می شود و رشد و توسعه می یابد که این اتفاق نیفتاد.
وی افزود: اگر چه همواره مدیران صنایع و تحلیلگران مطرح می کنند که در واقع مشکل صنعت مالی است و صنایع به دنبال منابع مالی است باید گفت اینچنین نیست؛ در حقیقت صنعت نیاز به آسیب شناسی دارد و پس از آسیب شناسی نیازمند تدوین استراتژی توسعه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد و مهمترین کاری است که باید انجام شود.
وی گفت: اقتصاد کشور نیاز به ارز تک نرخی و خارج شدن از سیستم قیمت گذاری دارد و باید به سمت آزادسازی اقتصادی حرکت کنیم و امیدوارم وزیر جدید صمت این موارد را در برنامه کاری خود قرار دهد و شاهد تغییر در سیاست های وزارت صنعت باشیم.
پورقاضی تصریح کرد: مهمترین مساله اکنون توجه به سیاست توسعه صنعتی است زیرا این مورد مهم را نداریم و نمی دانیم در حال انجام چه کاری هستیم و فقط به صورت روزمرگی کارها را انجام می دهیم.
وی درباره خواسته های بخش خصوصی از وزرا در زمینه بهبود سیستم مالیاتی و بانکی و گمرکی و … ادامه داد: چرا باید کسی در گمرک مشکل ایجاد کنه تا پس از مدتی همه صنعتگران و فعالان بخش خصوصی خواستار حل این مشکل باشند؟
وی بیان کرد: چرا باید سیستم مالیاتی سلیقه ای باشد همه صنعتگران خواستار بهبود این سیستم شوند؟وی تاکید کرد:کشور هنوز برنامه مدون اقتصادی ندارد و اقتصاد تحت تاثیر وقایع بیرونی با تصمیمات تازه روبرو می شود، این بزرگترین آسیبی است که متوجه بنیان های اقتصادی می شود ، در این حالت چگونه باید در جهت بهبود این روش ها گام بردارد تا منجر به بهتر شدن اوضاع شود.
رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران گفت: به دلیل نداشتن این نظام باید هر روز دنبال یک ماجرای جدید باشیم. وی خاطرنشان کرد: چرا ارز باید چند نرخی باشد؟ارز چند نرخی یکی از بزرگترین بحران های کنونی ماست. چرا باید بخشنامه هایی صادر شود و پس از مدتی دوباره آنهارا باطل کنند؟
این عضو اتاق بازرگانی گفت: به نظرم دیدگاه کلی راجع به برنامه توسعه اقتصادی نداریم و این مهمترین علتی است که ما را دچار روزمرگی می کند و هر روز مشکلی جدید پیش می آید که باید به آن بپردازیم.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
براساس گزارش آنکتاد، در سال 2023 یونان بزرگترین ناوگان دریایی جهان از نظر ظرفیت حمل بار... 1 آذر 1403
مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران بر اهمیت راهبردی تقویت زیرساختهای صادراتی این... 27 آبان 1403
معاون هماهنگی توزیع شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از... 16 آبان 1403
در جریان حضور مدیرعامل راهآهن در اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مستقل... 16 آبان 1403
وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد که بریکس در سال 2025 توسعه گروه خود را بررسی خواهد کرد. او... 13 آبان 1403
وزیر نفت نوشت: مسیر تکریم و قدردانی از زحمات همکاران عملیاتی صنعت نفت را ادامه میدهیم. 9 آبان 1403
معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، ایران را سومین تولید کننده انار در جهان پس از... 8 آبان 1403
وزیر صمت ضمن اشاره به اینکه بسته نیاز مالی صنعت تنظیم شده و به دولت ارسال خواهد شد، گفت:... 7 آبان 1403
نظرات شما