بعد از وقوع صف‌های طولانی در مراکز عرضه سبد کالا، جایگاههای سوخت و گاز و اخیرا صف در اداره پست جهت ثبت نام کالابرگ نفت سفید، صف‌های طولانی در نانوایی‌های خاش شکل گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، وجود صف‌های طولانی در خاش و شهرهای سیستان و بلوچستان معضلی آزار دهنده بوده که برای مردم هزینه دارد و وقت آنها را تلف می‌کند.

شماری از شهروندان خاش از وجود صف های طولانی جهت دریافت خدمات به شدت گلایه مند بوده و خواهان رفع این معضل هستند .

محمد شهنوازی یک شهروند از خاش بیان کرد: با توجه به اینکه در مرزها سود خوبی در قبال فروش کالا و سوخت به دلالان می رسد، برخی از نانوایان سودجو سوخت و آرد خود را به فروش می رسانند و به همین دلیل تعطیل هستند.

وی اظهار کرد: با تعطیل شدن نانوایی های متخلف جلوی نانوایی های سطح شهر خاش شلوغ شده است .

رضا میر شهروند دیگری هم افزود: پرداختن به شایعات کار دشمنان است و متاسفانه برخی از مردم شایعات را باور می کنند و کالا و غیره را با فراوانی ذخیره می نمایند که این امر برای خودشان ضرر و خسارت به بار می آورد زیرا نمی دانند این تحریم ها و فشارها از چهل سال قبل بوده و کشور هم دچار بحران نشده است.

امید قلندرزهی یک شهروند خاشی هم اظهار داشت: گران شدن کالاهای اساسی و مصالح ساختمانی در کنار موضوع تشکیل صف ها بسیار زجرآور بوده و مردم خواهان رسیدگی فوری مسئولان به اوضاع و برخورد با متخلفان هستند.

مهدی اسماعیلی مدیر صنعت و معدن و تجارت خاش گفت: بسیاری از صف های طولانی در این شهرستان با پیگیری های مستمر و شبانه روزی و تدابیر مسئولان برچیده شده اند و هم اینک صف دریافت گاز و سوخت در خاش نداریم و صف نانوایی ها را پیگیری می کنیم که زودتر حل بشود .

وی اظهار داشت: برخی از مالکان خبازی ها اعلام کرده اند که مشکل کمبود سوخت و عدم توان در تامین آرد دارند لذا با تلاش ها و پیگیری های فرماندار و مسئولان استانی و محلی امید می رود این مشکل هم حل بشود .

وی تصریح کرد: در برخی از اقلام و کالاها شاهد جهش قیمت ها بوده ایم، اما کمبود نداریم و خوشبختانه تمام کاسبان شهر و عمده فروشان منصفانه به فکر ارائه خدمت به شهروندان هستند لذا هیچ گونه نگرانی در موضوع تامین و توزیع کالا نداریم .

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون چندین جلسه ستاد تنظیم بازار در سطح شهرستان داشته ایم که این امر از دغدغه و تلاش فرماندار و مسئولان شهرستان برای حل مشکلات مردم حکایت دارد .

وی گفت: تشکیل اکیپ های نظارتی و تشدید بازرسی ها و برخورد جدی با متخلفان حوزه اصناف مورد توجه مسئولان در شهرستان خاش است.

 

لینک کوتاه
صف های سوخت تشکیل صف‌های طولانی نانوایی‌ها خاش