مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از جریمه 992 میلیارد تومانی قاچاقچی 600 کیلوگرم طلای خارجی در اردبیل خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از تعزیرات حکومتی اردبیل، حسین نجف زاده روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش بازرسان و ماموران نیروی انتظامی و همچنین گزارش اداره کل گمرکات استان مبنی بر کشف و ضبط طلای خارجی آب شده قاچاق که از کشور آذربایجان وارد خاک ایران شده بود پرونده ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی اضافه کرد: فروشنده طلا به عنوان فرد صنفی به اتهام فروش کالای قاچاق به مقدار 600 کیلوگرم طلای خارجی به ارزش 641 میلیارد و 767 میلیون و 200 هزار ریال ازسوی این مرجع تحت پیگرد و رسیدگی قضایی قرار گرفت .

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به رسیدگی این پرونده در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز و صدور حکم تصریح کرد: با توجه به گزارش اولیه و تحقیق و اخذ دفاعیات و سایر شواهد و قراین اتهام انتسابی محرز تشخیص داده شد و شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز اردبیل فرد متخلف را به پرداخت مبلغ یک بیلیون و 925 میلیارد و 301 میلیون و 600 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت و محرومیت و ابطال پروانه کسب وی به مدت دو سال به عنوان محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرد.

به گفته وی حکم موصوف در مرحله ابلاغ به محکومان بوده و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ، از سوی محکومان قابل تجدید نظرخواهی خواهد بود.

لینک کوتاه
طلای خارجی اردبیل قاچاقچی

اخبار مرتبط