قائم مقام شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: نه تنها واگذاری فرودگاه‌های موجود مطرح نیست بلکه تقاضا برای ساخت فرودگاه‌های جدید در شهر‌های مختلف کشور وجود دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین اسفندیاری با اشاره به سه نسل ساخت و بهره برداری از فرودگاه در کشور افزود: تعداد فرودگاه‌های نسل اول به 10 تا 12 فرودگاه می‌رسد که بر اساس استاندارد‌ها و نیاز‌های اصلی مملکت قبل و پس از انقلاب ساخته شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 تا 90 درصد پرواز‌ها از طریق این فرودگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: اداره فرودگاه‌های نسل اول در کشور ازجانب شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت می‌گیرد.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌های کشوربا بیان اینکه بخش عمده زیرساخت‌های فرودگاه‌های نسل دوم مربوط به دهه 70 است، افزود: این فرودگاه‌ها بر اساس تقاضای مسئولان و مردم محلی و همینطور سیاست گذاری‌های کشور برای ایجاد توسعه اقتصادی و اجتماعی ساخته شدند.

وی گفت: تعداد زیادی از این فرودگاه‌ها به دلائل مختلف منجمله هزینه‌های سر سام آور ساخت فرودگاه‌ها با توجه به ناوگان موجود در کشور، تعداد تقاضای مسافر محدود و بسیاری موارد دیگر غیر فعال باقی ماندند.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در چند ساله اخیر با ورود هواپیما‌های کوچک‌تر به کشور تعدادی از این فرودگاه‌ها هم اکنون در مسیر فعال شدن قرار دارند.

وی گفت: همدان، جهرم، پارس آباد و کلاله از جمله فرودگاه‌های هستند که به تدریج برنامه فعال شدن این فرودگاه‌ها و مرتبط شدن با فرودگاه‌های بزرگ از طریق هواپیما‌های کوچک در حال انجام است.

اسفندیاری افزود: بطور کلی در دنیا مشی که برای پرواز این نوع فرودگاه‌ها وجود دارد استفاده از هواپیما‌های 40 تا 60 نفره است.

وی در خصوص نسل سوم فرودگاه‌ها گفت: در حال حاضر شرکت فرودگاه‌ها با تقاضای زیادی برای ساخت فرودگاه جدید در شهر‌های مختلف روبه روست زیرا مردم نقش فرودگاه را در توسعه مملکت بسیار پر رنگ می‌دانند و از طرفی این شرکت با وجود تعدد فرودگاه در کشور با ممنوعیت ساخت فرودگاه توسط بخش دولتی مطابق قانون برنامه ششم توسعه مواجه است.

لینک کوتاه
واگذاری فرودگاه‌ها صحت

اخبار مرتبط

نظرات شما