حسن سلیمانی، نماینده مخالف استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: متاسفانه عناوین مطرح شده در استیضاح آقای کرباسیان چندان همخوانی با اختیارات و مسئولیت های وزیر ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، وی با تاکید بر اینکه باید روشن شود استیضاح با چه هدفی است، گفت: استیضاح یعنی طلب کردن برای توضیح دادن و روشن کردن ، هر چند استیضاح در 10 بند روشن شده است اما به نظر می رسد موارد چندان در حوزه اختیارات وزیر امور اقتصادی و دارایی نیست.

وی با اشاره به اینکه  مسئولیت تولید ثروت و افزایش ثروت برای مردم برعهده  مجموعه دولت و مجلس است، گفت:  جمعی از عزیزان با این کلیات معتقدند وزیر توانایی ندارد این عناوین به توانایی و قابلیت ایشان بر نمی‌گردد . توانایی ایشان شامل مواردی است که در رابطه با شخص خودشان است . وزیر امور اقتصادی و دارایی متولد سال  35 است و از سال 61 در دولت مشغول به کار شد . از سال 61 تا 68 در معاونت اقتصادی و بازرگانی صنایع سنگین کار کرد و  پس این 68 لغایت 1389 مسئولیت هایی در سطح مدیریت در دولت و شهرداری داشته است .

 بعد از آن نیز در 1392 تا 1396 رییس کل گمرک بوده و یک ساله است که وزیر است ، با این سابقه مدیریتی حالا به یک سال می پردازیم ؛چطور انتظار داریم که همه مشکلات حل شود ؟

وی ادامه داد:  بر اساس گذشته ای که می شناسم که طول مدت خدمتش همواره توانایی بالایی داشته است . اگر موضوع فعالیت  وزارت امور اقتصادی و دارایی را مرور کنید می بینید نتیجه عملکرد اقتصادی دولت و نظام به وزیر اقتصاد بر نمی گردد ، ایشان مسئول خزانه داری است . دریافت و پرداخت باید رصد شود . وزیر در این حوزه اهل صداقت است . در این دریافت و پرداخت چه نابسامانی در پرداخت مطالبات دستگاه ها شده . تلاش برای به روز کردن بدهی های دولت قابل توجه است.

لینک کوتاه
وزیر اقتصاد الکترونیکی چک ارز بورس استیضاح کرباسیان مسعود کرباسیان

اخبار مرتبط

بورس منفی شد

بورس منفی شد

شاخص کل بازار سرمایه امروز 10 هزار و 847 واحد افت کرد و در کانال دو میلیون 208 هزار واحدی... 22 اردیبهشت 1403

بورس منفی شد

بورس منفی شد

بازار سرمایه در روز جاری 3737 واحد کاهش یافت و شاخص کل به رقم دو میلیون و 281 هزار واحد رسید. 10 اردیبهشت 1403

نظرات شما