معاون گمرک ایران از تشکیل گارد‌های حفاظت در تمام گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، علی رحیمیان در بازدید از گمرک بیله‌سوار مغان افزود: تجهیزات لازم برای استقرار و ایجاد گارد‌های حفاظت در گمرک‌های مرزی تامین شده و ماه‌های آتی این یگان‌ها استقرار و فعالیت خود را شروع خواهند کرد. همچنین توسعه گمرکات مرزی سیاست و اولویت اول گمرک ایران بوده و با توجه به ظرفیت بسیار خوب مرزی استان اردبیل تجهیز و توسعه گمرک‌های این استان نیز در برنامه‌های توسعه‌ای گمرک است.
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با اشاره به توسعه گمرک بیله سوار مغان اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس-ری کامیون در این گمرک تصویب شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

رحیمیان همچنین ارتقای گمرک بیله‌سوار به اداره کل را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: با سازمان اداری و امور استخدامی مذاکرات انجام گرفته و به جد این موضوع را با توجه به افزایش امور خدماتی و شبانه روزی شدن فعالیت در این گمرک پیگیر هستیم.

او به کمبود نیرو در بسیاری از گمرکات کشور اشاره کرد و گفت: این مشکل در گمرک بیله‌سوار مغان نیز مشهود است و با توجه به ممنوعیت افزایش پست‌های سازمانی در دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌شود تا نیاز این گمرک به نیرو‌های متخصص از دیگر گمرکات کشور تامین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران همچنین از عملیات محوطه‌سازی گمرک بیله‌سوار ابراز رضایت کرده و گفت: فضای گمرک و پایانه بیله‌سوار مغان سرزنده، منظم و دقیق است و انتظار می‌رود با نصب ایکس ری در این گمرک همچنان نظم و انتظام در آن تداوم داشته باشد.

لینک کوتاه
معاون گمرک ایران گمرکات کشور