نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و دستاوردهای آن، گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد از صنایع کشور، صنایع کوچک و متوسط است و در وهله اول برای بهبود فضای کسب و کار و رفع بیکاری باید به سمت حل مشکلات صاحبان این صنایع برویم زیرا این کارآفرینان نقش بسزایی را در رونق اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، زهرا ساعی افرود: مهترین حُسن این نمایشگاه‌ها این است که مسئولان رده بالا، تولید محصولات کارخانه‌داران را از نزدیک می‌بینند و فرصتی دست می‌دهد که با کم و کاستی‌های حین تولید و چالش‌های پیشروی تولیدکنندگان آشنا شوند و همین موضوع می‌تواند در تصمیمات آتی تصمیم‌گیران این حوزه تاثیر بگذارد. از طرفی تولیدکنندگان با یکدیگر آشنا می‌شوند و همین آشنایی می‌تواند باب همکاری جدیدی را بین آن‌ها باز کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گاهی کالایی در کشور تولید می‌شود اما افرادی زیادی از آن بی‌اطلاع هستند و روی به واردات کالای مشابه آن می‌آورند که این نمایشگاه‌ها این فرصت را در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد تا کمی بیشتر با تولیدات داخلی آشنا شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اکنون باید بازارسازی و بازاریابی صنایع کوچک و متوسط ما تقویت شود زیرا آن‌ها قابلیت صادرات به دیگر کشورها را دارند و اگر با همت مسئولان این اتفاق بیافتد شاهد تولید بیشتر و رونق اقتصادی خواهیم بود.

ساعی در پایان و در پاسخ به اینکه نرخ بالای ارز چقدر می‌تواند به ضرورت برپایی این نمایشگاه‌ها بیافزاید، گفت: التهابات اخیر بازار ارز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت کالاها گذاشت. اقتصاد هر کشوری هم با تولیداتش معنا پیدا می‌کند و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه تولیدات داخلی را حمایت کنیم. همیشه حمایت از کالای ایرانی یک ضرورت بوده است و در این ایام که نرخ ارز با رشد زیادی روبرو شده برپایی این نمایشگاه‌ها و حمایت از کالاهای ایرانی بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است. از سوی دیگر این نمایشگاه‌ها فرصت حضور سرمایه‌گذاران خارجی را به کشور مهیا می‌کند و اگر این بخش به درستی مدیریت شود می‌توانیم بهتر از هر زمان دیگری روی به صادرات بیاوریم.

لینک کوتاه
تقویت بازارسازی بازاریابی صنایع کوچک