عضو شورای شهر تهران گفت: بسته شدن حساب‌ها، شهرداری را در جمع‌آوری زباله و پرداخت حقوق کارگران فضای سبز با مشکل روبه رو کرده و شهردار تهران در حال مذاکره با رئیس سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از جماران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان تامین اجتماعی ادعای طلب 120 میلیارد تومانی از شهرداری تهران دارد و به همین دلیل حساب‌های بانکی این نهاد را مسدود کرده است.

مجید فراهانی روز دوشنبه اظهارداشت: از دو هفته پیش حساب‌ها مسدود شده است.

وی گفت: بسته شدن حساب‌ها، شهرداری را در جمع‌آوری زباله و پرداخت حقوق کارگران فضای سبز با مشکل روبه رو کرده و شهردار تهران در حال مذاکره با رئیس سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در آن به سر می‌بریم و سازمان تامین اجتماعی و شهرداری هر دو دارای مشکلات مالی هستند، درست نیست تامین اجتماعی برای حل مشکلات مالی خود دست به چنین اقداماتی بزند.

فراهانی یادآور شد: تامین اجتماعی براساس خوداظهاری مدعی این طلب است و شهرداری این میزان طلب را قبول ندارد.

ماه گذشته سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری خود از بدهکاری هزار میلیارد تومانی شهرداری ها به این سازمان خبر داد و گفت: «اگر شهرداری ها تعهدات خود را پرداخت نکنند اقدامات لازم را انجام می دهیم».

همچنین «سمیع الله حسینی مکارم» معاون پیشین مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از بدهی کلان شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی با خبرنگاران سخن گفته بود.

وی در نشست خبری خود اعلام کرد که در حال مذاکره با مسئولان سازمان تامین اجتماعی است تا مشکل بدهی شهرداری به این سازمان حل و فصل شود.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در پایان بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی از مرز 400 میلیارد تومان عبور کرده است.

وی گفته بود: در دوران محمدباقر قالیباف حق بیمه از کارکنان شهرداری تهران کسر اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

قالیباف از سال 84 تا 96 شهردار تهران بود.

لینک کوتاه
مسدود شدن حساب های شهرداری