پس از اتفاقات چند وقت اخیر در حوزه همکاری‌های خودرویی ایران از سویی و نوسان نرخ ارز از سویی دیگر بازار خودرو شاهد قیمت‌های عجیبی است.

 به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودروی رنو استپ وی (صفر) که تا اواخر سال گذشته با قیمت حداکثر 70 میلیون تومان در بازار معامله می‌شد امروز(21 خرداد ماه) در سایت‌های معامله خودرو با قیمت 95 میلیون تومان عرضه شده است.

خودروی پژو 2008 که رنج قیمتی آن پس از ورود اولین سری‌ خودروهای از قبل ثبت نام شده نهایتا به 110 تا 120 میلیون تومان می‌رسید پس از طی کردن یک روند صعودی قیمتی در چند وقت اخیر امروز (21 خرداد ماه) در سایت‌های معامله خودرو 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

خودروهای وارداتی هم روند شتاب قیمتی قابل توجهی داشته‌اند. میتسوبیشی میراژ که شاید از ارزان‌ترین خودروهای خارجی در بازار باشد تا پیش از این حداکثر قیمتی که تجربه کرده بود، حدود 80 تا 85 میلیون تومان بود که امروز در سایت‌های معامله خودرو با قیمت 106 میلیون تومان عرضه شده است.

هیوندای آی 20 (صفر)که تا پیش از این تقریبا از ارزان‌ترین خودروهای خارجی محسوب می‌شد امروز در سایت‌های معامله خودرو با قیمت 150 میلیون تومان عرضه شده است. این خودرو تا اواخر سال گذشته نهایتا با قیمت 100 تا 110 میلیون تومان عرضه می‌شد.

کیا سراتو که تا پایان سال گذشته صفر آن به حدود 110 تا 120 میلیون تومان می‌رسید امروز (21 خرداد ماه) در سایت‌های معامله خودرو 170 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

مزدا 3 نیز خودروی خارجی دیگری است که تغییر قیمت آن قابل توجه به نظر می‌رسد. خودروی صفر مزدا 3 هرچند تا پایان سال گذشته نهایتا قیمت 140 تا 150 میلیون تومان را تجربه کرده بود اما امروز در سایت‌های معامله خودرو 255 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.


لینک کوتاه
خودرو خودروسازی اتاق بازرگانی تولید خودرو تحریم صنعت خودرو واردات خودرو

اخبار مرتبط

نظرات شما