این وسیله پاسخ‌گوی حرکت روزانه یک کامیون باربری است و می‌تواند به صرفه‌جویی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی منجر شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از عصرایران، دایلمر از اولین کامیون باری تمام الکتریک خود رونمایی کرد.دایلمر امیدوار است این خودروی سنگین تنها خودرویی باشد که بتواند با کامیون الکتریکی تسلا مقابله کرده و به رقابت با آن  بپردازد.

این کمپانی آلمانی صاحب مرسدس که بزرگترین کامیون‌ساز جهان است، گام مهمی در جهت ساخت الکتریکی‌ها برداشته و این اقدام وی می‌تواند در این مسیر سرنوشت بسیاری از خودروهای سنگین در جهان را تغییر دهد.



دایلمر در حال حاضر 40 درصد سهم کامیون‌های باربری در بازار آمریکا را از آن خود کرده که چیزی حدود 30 میلیارد پوند برآورد می‌شود.

کامیون 18 چرخ  باری تمام الکتریک دایلمر "فرایت لاینر ئی- کاسکادیا" نام دارد و قرار است اولین نمونه‌های آن در سال 2021 تولید شود،  این زمان درست دو سال پس از ارائه کامیون‌های تسلا به بازار محسوب می‌شود. با این وجود کامیون‌های باری و تمام الکتریک دایلمر نسبت به رقیب آمریکایی دارای نقطه ضعف‌هایی هستند که از میان آنها می‌توان به مانور حرکتی کمتر -حدود 402 کیلومتر- اشاره کرد.

دایلمر همچنین از یک کامیون باری متوسط فرایت لاینر eM2 106 الکتریکی رونمایی کرد که با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود 370 کیلومتر را بپیماید. کامیون  eM2 106 با طراحی خاص و تحلیل ویژه ساخته شده که می‌تواند انقلابی در ساخت کامیون‌های باری الکتریکی به شمار آید.

تیم دنویر مدیر، محقق، مشاور و مدیر ارشد طراحی خودروهای الکتریکی در این خصوص گفت: احتمالا تفکر استفاده از این خودروها این تصور را در بسیاری از کاربران ایجاد می‌کند که یک کامیون الکتریکی توان پاسخ‌گویی به نیازهای طولانی مدت را نداشته و از توان و قدرت خودرو نیز می‌کاهد، اما این وسیله پاسخ‌گوی حرکت روزانه یک کامیون باربری است و می‌تواند به صرفه‌جویی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی منجر شود.

شرکت بین‌المللی ناوی‌استار در ایلینویز نیز با همکاری فولکس‌واگن با بودجه 3 میلیارد پوندی به توسعه کامیون‌های الکتریکی می‌پردازد و احتمالا فاز تولیدی آن در سال آینده کلید خواهد خورد. تمرکز این پروژه روی خودران‌سازی کامیون‌ها بوده واحتمالا محصولات آن در سال 2022 به فروش می‌رسد.

لینک کوتاه
کامیون باربری دایلمر