یک مدل کلاسیک از فراری 250GTO با رنگ نقرهای و طرح بدنه مخصوص مسابقات، به قیمت 70 میلیون دلار فروخته شد.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد، فراری 250GTO یکی از زیباترین خودروهای کلاسیک دنیا است که بارها با قیمتهای نجومی حراج شده است. مدتی قبل، یک دستگاه فراری 250GTO با قیمت 38 میلیون دلار، رکورد گرانترین خودروی تاریخ را ثبت کرد. اما اخیراً همین مدل در نسخهای دیگر، با قیمت خارقالعادهی 70 میلیون دلار فروخته شد، تا رسماً گرانترین خودروی تاریخ صنعت خودروسازی نام گیرد.
مدل فروخته شده با شماره سریال 4153GT و بدون هیچگونه سابقهی تصادف، بهدلیل مقامهای قهرمانی و شرکت در مسابقات اتومبیلرانی شناخته شده، یکی از باارزشترین 39 دستگاه تولیدی فراری 250GTO محصول سالهای 1962 تا 1964 است. این مدل برخلاف مدلهای دیگر که قرمز رنگ هستند، با رنگ نقرهای و طرح مسابقهای خودنمایی میکند. علاوه بر این موارد، فراری 250GTO مورد نظر با شرکت داشتن در مسابقات جادهای، پیست، رالی، استقامتی و هیل کلایمب یکی از باسابقهترین مدلهای تولیدی این برند ایتالیایی است. این مدل در دو سال اول پس از تولید در اختیار تیمهای مسابقهی مشهور بلژیک «انکوره فراکورشامپس» و «اکیپ نسیونال بلژ» بود که درواقع رنگ نقرهای و زرد، یادگار آن دوران و طرح مخصوص این تیمها است.
گرانترین خودروی تاریخ در مسابقات 24 ساعته لمانز سال 1963 با رانندگی پیر دومی و لئون درنیر به مقام چهارم و در مسابقات استقامی توردوفرانس سال 1964 با هدایت لوسین بیانچی و جورجس برگر به مقام قهرمانی رسیده است. فقط در سال 1964، این مدل در 14 مسابقهی اتومبیلرانی مختلف از جمله گرنپری آفریقا شرکت داده شده است. در سالهای 1966 تا 1969، این مدل خاص از فراری 250GTO در اختیار ایجون باتورونه به مسابقات اسپانیا وارد شد. تا سال 1980 و مالکیت هنری چامبون فرانسوی، فراری 250GTO استراحت کرد. پس از شرکت در چند رویداد خودروهای کلاسیک و رالی، سال 1997 فراری در اختیار نیکولاس اسپرینگر سوئدی قرار گرفت. پس از شرکت در همایش خودروهای کلاسیک گوودوود، هر گرو اهل آلمان با قیمت 6 میلیون و 500 هزار دلار فراری 250GTO را خریداری کرد. سه سال بعد این مدل در گاراژ کلکسیونر آلمانی، کریستین گلازل پارک شد.
پس از بازسازی کامل فنی، در دههی 1990 توسط کارگاه DK Engineering انگلستان، هفتهی گذشته دیوید مکنیل آمریکایی، کلکسونر مشهور خودروهای فراری و مدیرعامل شرکت WeatherTech، با پرداخت مبلغ 70 میلیون دلار این مدل خاص را در اختیار گرفت. فراری 250GTO که امروز بهعنوان بهترین خودروی تاریخ این برند شناخته میشود در دو سری تولید شد. عدد 250 در نام این مدل، به حجم پیشرانهی 12 سیلندر V شکل 3 لیتری آن (هر سیلندر 250 سیسی) با قدرت 300 اسب بخار اشاره دارد. جالب است بدانید که فراری 250GTO در دههی 1960، با قیمت18 هزار دلار (در آن سالها بسیار بالا محسوب میشد) به فروش رسید. در فهرست گرانترین خودروهای تاریخ، فراری با 7 محصول که 3 مورد از آنها مدلهای مختلف 250GTO هستند، پیشتار است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
بازار خودرو ایران دیگر فقط محل خرید و استفاده روزمره نیست؛ جایی که هر معامله بیش از هر... 9 آذر 1404
با عنایت به شروع ثبتنام دوره جدید خودروهای وارداتی توسط وزارت صمت، متقاضیان... 2 آذر 1404
ممنوعیت واردات خودروهای خارجی و محدود بودن تنوع محصولات داخلی، بهویژه در بخش... 30 مهر 1404
مرحله تازهای از عرضه خودروهای وارداتی آغاز شده و در این دور، دو مدل خودرو از طریق... 29 مهر 1404
بازار خودرو امروز نوسانات قابل توجههای را به نمایش گذاشت که در ادامه به بررسی آن... 26 مهر 1404
مدیر گمرک و صادرات دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از فراهم شدن امکان... 25 مهر 1404
کارشناسان بر این باورند که واردات خودرو کلید تعادل قیمتها و ثبات بازار است. در... 15 مهر 1404
بازار خودرو همچنان در شرایطی حساس و ناپایدار قرار دارد؛ افزایش نرخ ارز از یکسو و کاهش... 6 مهر 1404
نظرات شما