فهمیدن معنای لوگوی برندهای معروف جهان افراد فعال حوزه برند کمک می کند تا با نگاه متفاوت تر به مفاهیم برند و طراحی لوگو نگاه کنند. حتی برای مشتریان و علاقه مندان به این برند های معروف جالب است که بدانند که شرکت ها معنایی را پشت لوگو های خود پنهان کرده اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از عصرایران، لوگو عبارت است از نمادی و طرحی که به وسیله یک سازمان انتخاب می شود تا محصولات و سازمان خود را بشناسد به عبارت دیگر لوگو نشانه یا نماد تصویری است که هدف آن نمایش هویت دارنده نماد است. فهمیدن معنای لوگوی برندهای معروف جهان افراد فعال حوزه برند کمک می کند تا با نگاه متفاوت تر به مفاهیم برند و طراحی لوگو نگاه کنند. حتی برای مشتریان و علاقه مندان به این برند های معروف جالب است که بدانند که شرکت ها معنایی را پشت لوگو های خود پنهان کرده اند…

هدف نهایی لوگو، با افزایش شناسایی آنی هویت چیزی از طریق استفاده از سمبل ها، رنگ و عناصر تصویری است. در ادبیات عامه برند و لوگو را یکی می دانند در حالی که لوگو تنها بخش کوچکی از هویت محسوس و فیزیکی و قابلیت رویت برند است. تقریبا تمامی شرکت های معتبر دارای هستند.

لوگوی خوب نشان دهنده نیمرخی از محصول خدمات اعتبار و حرفه‌ای بودن است و یکی از ساده ترین روش ها برای شناسایی برند توسط مشتریان است.

شکل پایین را خیلی می پسندم، چون تفاوت بین برند، لوگو و هویت را به خوبی نشان می دهد

در برخی مواقع طراحی لوگو شرکت ها، بسیار پیچیده است و در عوض برخی از آنها ساده و در عین حال خسته کننده و یا پرمفهوم و مبهم!

اما به هر حال هر یک از آنها نیز معنی و مفهوم خاص خود را دارد. در این مطلب در مدیر مگ به بررسیمعنای لوگوی برندهای معروف جهان در دنیا پرداخته ایم.

شکل پایین را خیلی می پسندم، چون تفاوت بین برند، لوگو و هویت را به خوبی نشان می دهد.
 

1- Amazon


این علامت ساده تنها یک فلش است که برای شروع از حرف A شروع شده و در Z به پایان می رسد تا نشان دهد که آمازون همه چیز را از A تا Z دارد! علاوه بر این، آن را نیز به عنوان یک لبخند به کار میگیرند. به همین دلیل، این احساسی است که مشتری هنگامی که بسته های خود را دریافت می کنند.

2- Toblerone



این شکلات سوئیس در شهر برن، شهر خرس ها ساخته شده است و خرس پنهانی در آلپ ها ادای احترام به شهر است.

3- FedEx



فلش پنهان بین E و X نشان دهنده تحویل سریع و تفکری آینده نگر است. خطای دید خود یک سبک طراحی لوگو است که در لوگوی تعداد زیادی از برندهای بزرگ استفاده شده است، مثل برند IBM ، MITSUBISHI ، GALANT

4- Evernote



این برنامه یادداشت برداری یک فیل را در لوگو  نشان می دهد و اشاره به فیل ها است، چون فیل ها حافظه عالی دارند و گوش فیل تا خورده است، زیرا این چیزی است که ما انسانها انجام می دهیم تا چیزی را که جایی گذاشته ایم را به یاد بیاوریم.(مثلا گوشه ایی از صفحه کتاب را تا میکنیم تا بعدا اون صفحه را دیدیم به یاد بیاوریم که تا کجا خوانده ایم).

5- Spartan Golf Club



شبیه گلف بازی است که انگار درحال رانندگی است، زمانی که از چشم انداز دیگر نگاه می کند، شبیه یک کلاه Spartan Warrior است.

6- Cisco



سان فرانسیسکو زادگاه سیسکو است، نام خود را از نام شهر گرفته است. خطوط عمودی نشان دهنده پل گُلدن گِیت است. هیچ چیز مانند یک حامی خانگی نیست!

مقاله مرتبط  5 دستورالعمل برندسازی کسب و کارهای کوچک = فرصت بزرگ
7- Baskin Robbins



31 داخل لوگو پینک نشان دهنده تمام 31 طعم باسکین رابینز است.

8- Le Tour de France



از لوگوی اصلی توردو فرانس، کلمات france, de, le حذف شود، تصویر سمت راست به دست می آید که تصویری پنهان از یک دوچرخه سوار است.

9- Tostitos Chips



قسمتی از لوگو را انتخاب کردیم و در زیر میتوانید ببینید، دو نفر روبروی هم نسشته اند و چیپس و  سس سالسا میل می کنند.

لینک کوتاه
برند لوگو

اخبار مرتبط

نظرات شما