محققان و تحلیلگران این ارزیابی افزایش 7 درصدی ارزش برند سگمنت خودرویی در جهان را مدیون تقویت ساخت کراساوورها و خودروهای لوکس عنوان کردهاند و این عامل را مدیون افزایش فروش خودرو در اکثر نواحی صعنعتی جهان میدانند.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از عصرایران؛ به سنت هر ساله، موسسه تحقیقاتی میلوارد براون لیست ارزشمندترین برندهای جهان را منتشر کرد و در این ارزیابی از میزان رشد یا سقوط ارزش برند شرکتها در سال 2018 نسبت به سال ماقبل آن خبر داد.
به گزارش "کاراسکوپ"، موسسه میلوارد براون هر ساله بزرگترین برندهای جهان را ارزیابی کرده و عملکرد آنها را بررسی میکند، تا بتواند از میان آنها به انتخاب قویترینها بپردازد.
در سال جاری خودروسازان در مجموع عملکرد خوبی را از خود نشان دادند تا 10 برند برتر آنها در لیست صدتاییها قرار گیرد. در این میان تویوتا با ارزش برندی معادل 29.9 میلیارد دلار در جایگاه اول ارزشمندترین برند خودرویی جهان قرار گرفت.
محققان و تحلیلگران این ارزیابی افزایش 7 درصدی ارزش برند در سگمنت خودرویی جهان را مدیون تقویت ساخت کراساوورها و خودروهای لوکس عنوان کردهاند و این عامل را مدیون افزایش فروش خودرو در اکثر نواحی صنعتی جهان میدانند.
در این گزارش "شهرت و اعتبار تویوتا در بخش کیفیت و قابلیت اعتمادپذیری محصولات این شرکت در سطح بالا" دلیل اصلی ارزشمندی این برند عنوان شده است. این فاکتور به "کمری" کمک کرده تا عنوان پرفروشترین سدان آمریکا را به خود اختصاص دهد.
بامو و مرسدس در سال جاری جایگاه خود با یکدیگر را عوض کردند. مرسدس با رشد 9 درصدی، ارزش برند خود را به 25.68 میلیارد دلار رساند و در مقام دوم پرارزشترین برند خودرویی جهان تکیه زد. بامو نیز با رشد 4 درصدی و با ارزش برند 25.62 میلیارد دلاری در مقام سوم این فهرست قرار گرفت.
فورد با وجود 2 درصد کاهش، در مقام چهارم پرارزشترین برند خودرویی جهان قرار گرفته و ارزش آن به 12.7 میلیارد دلار میرسد. این جایگاه برای فورد از محبوبیت پیکاپها، خودروهای سنگین و کراساوور فورد نشات میگیرد.
در میان ردههای پنجم تا هشتم این فهرست به ترتیب هوندا، نیسان، آئودی و تسلا دارند که در این میان تسلا قابل توجه ظاهر شده است. تسلا با رشد 60 درصدی و ارزش برندی حدود 9.4 میلیارد دلار به جایگاه هشتم این فهرست رسیده است. موسسه میلوارد براون این رشد عظیم در تسلا را بازتاب فوقالعاده اثرات فناوری، بحث تجاری سفر یکی از خودرانهای این شرکت به فضا و ورود تسلاهای اقتصادی بیشتر به بازار میداند.
ماروتی سوزوکی نیز از تازهواردهای این صنعت در سال جاری محسوب میشود و ارزش برند آن به 6.7 میلیارد دلار میرسد. این شرکت رتبه امسال خود را مدیون رشد تقویت شده، فروش شبکهای نمایندگیهای برجسته و مدلهای اقتصادی و لوکس است.
دهمین برند ارزشمند خودرویی جهان با ارزش حدود 5.9 میلیارد دلار فولکسواگن است. با وجود اینکه رسوایی دیزلی آلمانها هرگز تمام نمی شود، موسسه تحلیلگر از اعتماد دوباره مشتریان به فولکسواگن صحبت کرده و دلیل آن را سابقه تجربی آنها در استفاده از این برند میداند.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
در سومین دوره اجلاس مسئولیت اجتماعی برند برتر، از عملکرد شرکت پتروشیمی فنآوران در... 16 اردیبهشت 1404
طبق ابلاغ رسمی سازمان حمایت، خودروهای وارداتی از شمول محدودیتهای دستورالعمل تنظیم... 14 اردیبهشت 1404
سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی اولین مرحله از حراج خردهفروشی خودروهای وارداتی... 20 فروردین 1404
مدیر طرح خودروهای وارداتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عرضه 10 هزار خودروی... 27 اسفند 1403
در شرایطی که قرار بود با افزایش واردات خودروهای خارجی بازار خودرو به تعادل برسد، لغو... 25 اسفند 1403
براساس مصوبه جدید شورای رقابت از این پس این شورا دخالتی در قیمت گذاری خودروهای وارداتی... 24 اسفند 1403
سامانه تخصیص خودروهای وارداتی از دیروز فعال شده و متقاضیان تا روز سه شنبه (21 اسفندماه)... 19 اسفند 1403
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت از آغاز عرضه جدید خودروهای وارداتی طی هفته جاری پس از... 11 اسفند 1403
نظرات شما