این خودرو برای اولین بار 2010 در جهان معرفی شد. لیف‌ها محبوبیت خود را از طراحی زیرساخت مدل مفهومی EV-12 اخذ کردند و در نمونه اولیه با ساختاری تمام الکتریک و در قالب ساختاری ارتباطی ظاهر شدند

 به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از عصر ایران، خودروساز ژاپنی اطلاعات بسیار کمی از این مدل بی‌سقف ارائه داده و اعلام کرده که چنین مدلی هرگز وارد خط تولید نخواهد شد.  این خودرو برای اولین بار 2010 در جهان معرفی شد. لیف‌ها محبوبیت خود را  از طراحی زیرساخت مدل مفهومی EV-12 اخذ کردند و در نمونه اولیه با ساختاری تمام الکتریک و در قالب ساختاری ارتباطی ظاهر شدند. در آن زمان پیدا کردن خودرویی با این وی‌ژگی‌ها در بازار بزرگ وقت بسیار مشکل بود.



در زمان تولید نسل اول، خودرو سریعا محبوب شد که دلیل آن را می‌توان به شکل دوست‌داشتنی آن نسبت داد.

نیسان در روزهای گذشته از این خودرو در "محفل آلایندگی‌های صفر" و در توکیو به نمایش درآورد که حدود 100 نفر از مقامات محلی، دولتی و مقامات اجرایی نیسان در آن شرکت داشتند.



این مدل جدید و بی‌سقف لیف از یک باتری 40 کیلوولت ساعتی بهره می‌برد و مسافتی حدود 243 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید. با این وجود انتظار می‌رود یک باتری 60 کیلووات ساعتی به لیف‌های جدید اضافه شود که قدرت طی مسافت این خودرو را به به بیش از 362 کیلومتر برساند. این موتور می‌تواند با گشتاور 322 نیوتن‌متر توانی برابر با 147 اسب‌بخار ایجاد کند.



با وجود اینکه نیسان برنامه‌ای برای تولید این خودرو ندارد، اما احتمال نمایش این خودرو در نمایشگاه‌های آتی صنعت خودرو وجود دارد.

لینک کوتاه
خودرو خودروسازی اتاق بازرگانی تولید خودرو نیسان لیفت

اخبار مرتبط

نظرات شما