نسیم اقتصاد- شرکت ملی نفتکش: پیرو انتشار برخی اخبار در خصوص علت سانحه سانچی به اطلاع می رساند از آنجا که سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های حقوقی و حاکمیتی دریایی کشور، صلاحیت بررسی حادثه سانچی را بر عهده داشته و کمیته ای با مسئولیت این نهاد در تعامل با سه کشور دیگر در حال بررسی مستندات و نهایی کردن علل این حادثه میباشند، بیان هر گونه گمانه زنی و یا ارائه اطلاعات ناقص پیرامون دلایل وقوع این سانحه دریایی، اعتبار رسمی نداشته و تنها با ارائه گزارش نهایی این سانحه، بیان دلایل وقوع آن امکانپذیر است.

به گزارش  نسیم اقتصاد به نقل از انتخاب، شرکت ملی نفتکش پیرو انتشار برخی اخبار در خصوص علت سانحه سانچی به اطلاع می رساند از آنجا که سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های حقوقی و حاکمیتی دریایی کشور، صلاحیت بررسی حادثه سانچی را بر عهده داشته و کمیته ای با مسئولیت این نهاد در تعامل با سه کشور دیگر در حال بررسی مستندات و نهایی کردن علل این حادثه میباشند، بیان هر گونه گمانه زنی و یا ارائه اطلاعات ناقص پیرامون دلایل وقوع این سانحه دریایی، اعتبار رسمی نداشته و تنها با ارائه گزارش نهایی این سانحه، بیان دلایل وقوع آن امکانپذیر است.
همان گونه که پیش از این رئیس محترم سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر مقامات مسئول خاطر نشان ساخته اند، گزارش نهایی دلایل وقوع حادثه سانچی تا اواخر اردیبهشت و بعد از برگزاری جلسات نهایی طبقه بندی اطلاعات و کنار هم گذاشتن مستندات موجود، منتشر خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید.
خاطر نشان میسازد سومین جلسه کمیته بررسی علل سانحه سانچی، هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری در چین و با حضور نمایندگان 4 کشور عضو این کمیته که شامل ایران، هنگ کنگ، چین و پاناما (به عنوان کشور صاحب پرچم) است، برگزار می شود. تمام تلاش ها بر این است که در جلسه فوق و همچنین جلسات دیگری که اندکی بعد جهت جمع بندی نهایی دلایل و مستندات برگزار خواهد شد، علل نهایی وقوع این حادثه مورد اتفاق همه 4 کشور قرار گیرد.
لازم به ذکر است که بعد از حصول این اتفاق نظر، سازمان بنادر و دریانوردی در یک اعلان عمومی، تمامی جزئیات حادثه و همچنین دلایل وقوع را به صورت شفاف و روشن به اطلاع افکار عمومی خواهد رسانید.

لینک کوتاه
نفتکش سانچی

اخبار مرتبط

نظرات شما