نسیم اقتصاد- نجفی گفت: صنایع کوچک توانایی زیادی برای رقابت در بازار با کالاهای خارجی را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری  نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، صادق نجفی مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی و صنایع کوچک اظهار کرد: باید بپذیریم همه مشکلات تولید مربوط به دولت نیست و باید بخش خصوصی هم به رفع موانع و مشکلات به وجود آمده از سمت خود بپردازد.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد واحدهای تولیدی توسط کارآفرینان احداث شده اند، افزود: اکنون در کشور 85 هزار واحد تولیدی وجود دارد که حدود 51هزار واحد تولیدی فعال هستند.

نجفی با اشاره به 16هزار تقاضای جدید برای احداث واحدهای تولیدی، گفت: این نشان می دهد در صورتیکه شرایط محیا باشد، تولید می تواند رونق بگیرد و همه مشکلات مربوط به کمبودهای مالی نیست.

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از مشکلات ما حلقه های مفقودی است که نتوانسته زنجیره تولید را به درستی به هم متصل کند و از آن جمله می توان به جدایی تولید از بازار اشاره کرد.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت با اشاره به اینکه 90 درصد صنایع کشور، صنایع کوچک هستند، گفت: صنایع کوچک توانایی زیادی برای رقابت در بازار با کالاهای خارجی را ندارند.

وی یادآور شد: اکنون زمان آن رسیده تا همه مدیران در سطوح مختلف کشور برای احیای تولید بپاخیزند و نیاز به مدیران ریسک پذیر بیشتر از همیشه احساس می شود.

نجفی افزود: آمادگی خود را برای حمایت از صنایع کوچک اعلام می کنیم و در حال فراهم آوردن زمینه های لازم برای فروش و حتی صادرات کالاهای تولیدی آنها هستیم.

لینک کوتاه
صنایع کوچک داخلی در رقابت با حریفان خارجی ضعیف هستند

اخبار مرتبط

نظرات شما