نسیم اقتصاد- رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در عراق، اعلام کرد: در جریان سفر سه روزه معاون اول رئیس‌جمهور به عراق 10 سند همکاری بین مقامات دو کشور در زمینه‌های تجاری، صنعت، خدمات فنی و مهندسی، گمرک، استاندارد و ... به امضا می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری  نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، امیرشاهی با بیان اینکه اوایل هفته جاری هیات اقتصادی بلندپایه‌ای از ایران به ریاست آقای محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عراق سفر کرد و با همتایان خود از جمله وزیر برنامه ریزی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد، گفت: در جریان این رایزنی‌ها و گفت‌وگوها دو کشور در مورد امضای 10 سند اقتصادی و تجاری به توافق رسیدند و قرار است اسناد فوق روز چهارشنبه در حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و حیدر العبادی نخست وزیر عراق به امضا برسد.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه معاون اول رئیس‌جمهور در راس هیاتی اقتصادی و سیاسی که در آن تعدادی از تجار و بازرگانان فعال در بخش دولتی و خصوصی نیز حضور دارند، به بغداد سفر می کند، خاطر نشان کرد: آقای جهانگیری بعد از ورود در کاخ نخست‌وزیری مورد استقبال حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بعد از انجام گفت‌وگوهای دو جانبه و امضای 10 سند تجاری و اقتصادی بین مقامات دو کشور در حضور آقای عبادی و آقای جهانگیری این  دو مقام عالیرتبه در جمع خبرنگاران حضور پیدا خواهند کرد و به تشریح نتایج گفت‌وگوهای خود در مورد مناسبات سیاسی ، اقتصادی، تجاری و همچنین مسائل منطقه خواهند پرداخت.

رایزن مطبوعاتی ایران در عراق با بیان اینکه در جریان این سفر آقایان ظریف، وزیرامورخارجه، آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی دیگر از مسئولان معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی می کنند، تصریح کرد: آقای جهانگیری همچنین در روز پنجشنبه در دومین روز سفر خود به عراق با رئیس مجلس و همچنین رئیس‌جمهور این کشور دیدار و رایزنی می‌کند.

وی ادامه داد: در ادامه آقای جهانگیری برای زیارت عتبات عالیات به کربلا و نجف خواهند رفت و در روز جمعه عراق را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.

لینک کوتاه
امضای ۱۰ سند همکاری اقتصادی بین تهران و بغداد

اخبار مرتبط

نظرات شما