نسیم اقتصاد- پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه دائمی جهت ارائه محصولات صادراتی ایران و فن آوری های نوین امروز چهارشنبه فعالیت خود را به صورت رسمی در منطقه آزاد شانگهای چین آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری  نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا پاویون ملی ایران در منطقه آزاد شانگهای با همکاری اتاق مشترک و رایزن بازرگانی ایران در چین و با حضور رئیس و نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین رسما آغاز به کار کرد.
مدیر منطقه آزاد شانگهای در این آیین با اشاره به اهمیت تقویت روابط دو کشور گفت: دو کشور برای تحکیم روابط اقتصادی و افزایش حجم مبادلات خود، به تلاش های بیشتری نیاز دارند که راه اندازی این پاویون نمونه آن است.
'لیو چی شن' افزود: این پاویون که با همکاری اتاق بازرگانی ایران و چین راه اندازی شده است می تواند در معرفی محصولات و کالاهای ایرانی به تجار و همچنین مردم چین موثر باشد.
او اظهار امیدواری کرد راه اندازی این پاویون نه تنها باعث افزایش طرفیت ها و روابط اقتصادی دو کشور شود بلکه زمینه را برای ایجاد سرمایه گذاری های مشترک ایجاد نماید.
پاویون ایران در زمینی به مساحت 5400 متر و در ساختمانی دو طبقه در منطقه آزاد تجاری شانگهای افتتاح شده است.
هدف از راه اندازی این پاویون، عرضه کالاهای برتر و نمونه ایران در بازار چین است.
این پاویون دارای 60 غرفه مختلف در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، عمرانی و فناوری است.
از جمله امتیازات منطقه آزاد تجاری شانگهای، فروش و عرضه کالاهای ایرانی بدون پرداخت عوارض است.
در 10 سال گذشته چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران بوده است قبل از تحریم‌ها، در خلال آن و پس از امضای برجام نیز چین بزرگ‌ترین وارد کننده و صادرکننده کالا به ایران بوده است.
سمینار همکاری های ایران و چین نیز امروز همزمان با افتتاح پاویون ایران با حضور مقامات دو کشور در شانگهای برگزار شد.

لینک کوتاه
پاویون ایران در منطقه آزاد شانگهای افتتاح شد