نسیم اقتصاد- مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از صدور مجوز افزایش سرمایه 83 درصدی سیمان کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، در مجوز صادره از سوی این اداره آمده است، در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سیمان کردستان (سهامی عام)، در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین طبق این مجوز، بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخصات زیر و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می باشد.
به دنبال صدور این مجوز، سرمایه فعلی سیمان کردستان از مبلغ 1200 میلیارد ریال با افزایش 83 درصدی معادل 1000 میلیارد ریال به 2200 میلیارد ریال می رسد.
منبع تأمین افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و اورده نقدی اعلام شده و منابع حاصل از آن به منظور اصلاح ساختار مالی و اجرای طرح بهسازی به کار گرفته می شود.
خاطر نشان می سازد، شروع پذیره نویسی حداکثر تا 60 روز پس از تاریخ این مجوز امکان پذیر خواهد بود. عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز گردیده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.
همچنین مطابق ماده 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نیست.
 

لینک کوتاه
سازمان بورس شرکت سیمان کردستان افزایش سرمایه

اخبار مرتبط

نظرات شما