نسیم اقتصاد- 3 طرح آبی در استان ایلام امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، 3 طرح بزرگ بخش آب شامل طرح "آبیاری و ایستگاه پمپاژ کنگیر"، "طرح خط انتقال نهرعنبر" و "طرح شبکه آبیاری و زهکشی عین‌خوش" در استان ایلام افتتاح شد.
طرح آبیاری و ایستگاه پمپاژ و تامین برق کنگیر به طول 65 کیلومتر و با اعتبار 400 میلیارد ریال در شهرستان ایوان واقع شده که آب مورد نیاز 1800 هکتار از اراضی دشت زرنه را تامین می‌کند.
همچنین طرح خط انتقال نهرعنبر نیز در فاصله 15 کیلومتری جنوب شهر دهلران واقع شده که با 420 میلیارد ریال اعتبار، انتقال آب از بند انحرافی دویرج 1 به اراضی نهرعنبر را به مساحت 3000 هکتار و با حجم 3 مترمکعب در ثانیه عملیاتی می‌کند.
پروژه احداث کانال اصلی و شبکه اصلی آبیاری عین خوش نیز در شهرستان دهلران، بخش موسیان و دشت عین خوش واقع شده و با سرمایه‌گذاری 1000 میلیاردی، تامین آب کشاورزی 11 هزار و 300 هکتار از اراضی دشت عین خوش را انجام می‌دهد.
این طرح به طول 15.3 کیلومتر، 7.8 مترمکعب درثانیه آب را به دشت عین خوش انتقال خواهد داد و پس از انجام عملیات مین‌روبی از این دشت، آبادانی و کشاورزی به منطقه بازخواهد گشت.
 

لینک کوتاه
دهه فجر استان ایلام افتتاح طرح های آبی

اخبار مرتبط

نظرات شما