نسیم اقتصاد- نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با رد شایعات مطرح شده در خصوص اینکه مقصد نفتکش ایرانی کشور کره شمال بوده است، گفت: بار نامه این نفتکش موجود بوده و به زودی با بررسی جعبه سیاه کشتی این شایعات به پایان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، محمدمهدی برومندی با اشاره به جزییات حادثه غمبار نفتکش سانچی و از دست دادن 30 نفر از خدمه ایرانی ان، گفت: متاسفانه امکان نجات کشتی با توجه به حجم بالای میعانات گازی که حمل می کرد وجود نداشت.
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چینی ها در روند امداد و نجات کشتی نفتکش ایرانی کوتاهی نکرده اند، افزود: چین حتی اجازه ورود کشور ژاپن برای امداد رسانی به حادثه دیدگان را نیز داده بود.
وی ادامه داد: در ضمن عملیات امداد و نجات از سوی کشور ژاپن گویا با آب قصد خاموش کردن آتش وجود داشته که کشور چین به علت اوج گیری شعله با آب از این کار خودداری کرده و به استفاده از فوم برای اطفا حریق توصیه کرده اما متاسفانه این موضوع نیز بازار شایعاتی مبنی بر عدم ارایه مجوز به سایر کشورها برای امداد و نجات را در پی داشته است.
برومندی همچنین با بیان اینکه بار نامه نفتکش ایرانی موجود است، تصریح کرد: اینکه مقصد این نفتکش کره شمالی بوده کذب محض است زیرا هفته یک بار به بندری  در کره جنوبی میعانات گازی صادر می شود و این نفتکش نیز همین ماموریت را داشته است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به جد پیگیر سانحه رخ داده برای سانچی بوده و تا رمزگشایی جعبه سیاه نیز نشست های مستمری با مسئولان برگزار خواهد کرد.
 

لینک کوتاه
محمدمهدی برومندی نفتکش ایرانی مجلس کره جنوبی میعانات گازی

اخبار مرتبط

نظرات شما