نسیم اقتصاد- نخستین نشست کمیته پیگیری تفاهمات یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و سریلانکا با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط کشور در وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، به‌دنبال برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا در شهر کلمبو در اسفند ماه سال 1394 و برنامه ریزی برای برگزاری نخستین نشست کمیته پیگیری تفاهمات این اجلاس در اواخر بهمن ماه سال جاری، نخستین نشست کمیته پیگیری تفاهمات این اجلاس در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد.
 در این نشست که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور به ریاست رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو برگزارشد، اقدامات صورت گرفته در جهت تحقق تفاهمات اجلاس کمیسیون یازدهم مورد بررسی قرارگرفت.
در این نشست مقرر شد،‌ باتوجه به اهمیت برقراری روابط بانکی بین دو کشور ایران و سریلانکا برای پیشبرد مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری، موضوع در چارچوب نشست آتی کمیته، از سوی مسئولان سریلانکایی برای حل مشکلات موجود مورد پیگیری قرار گیرد.
همچنین با توجه به توافق‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف اقتصادی مصوب شد تا اقدامات و پیگیری‌های انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی به منظور تحقق تفاهمات از جمله همکاری در بخش کشاورزی نظیر کشت فراسرزمینی و صادرات دام زنده و همچنین همکاری‌های مربوط به حمل و نقل هوایی و دریایی، امور گمرکی، مبادلات فرهنگی، بهداشت، دارو و مشارکت کشورمان در پروژه توسعه پالایشگاه و تأمین نفت مورد نیاز موردپیگیری قرار گیرد.
در این نشست تصمیم گرفته شد، در چارچوب کمیته پیگیری کمیسیون مشترک، پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان سریلانکایی صورت گرفته و زمینه تعریف پروژه‌های مشخص جهت صدور تجهیزات، کالا و خدمات فنی و مهندسی به آن کشور فراهم شود.

لینک کوتاه
وزارت نیرو پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک ایران سریلانکا

اخبار مرتبط

نظرات شما