نسیم اقتصاد- دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی اعلام کرد که هفت بانک عامل حدود 5 هزار فقره تسهیلات به زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایبِنا، علیرضا قیطاسی از پیشنهاد ارائه شده توسط رؤسای شورای هماهنگی بانکها و شورای عالی کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی درباره اختصاص یک جلسه شورای پول و اعتبار به موضوعات مرتبط با حادثه زلزله (کرمانشاه، کرمان، ملارد، شیراز) خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در شورای هماهنگی بانک ها و کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و همچنین جلسات کمیته منتخب، گفت: در نهایت پیشنهاد شد در جهت همراستایی بیشتر شبکه بانکی در خصوص موضوعات مرتبط با حادثه دیدگان یک جلسه شورای پول و اعتبار به امر رسیدگی به پیشنهادات مشترک شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی اختصاص یابد.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای دولتی عملکرد بانکهای عامل، 7 بانک (ملی، صادرات، سپه، تجارت، ملت، کشاورزی و مسکن) را پیرامون اعطای تسهیلات به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حدود 9 هزار و 682 مورد به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی و تاکنون حدود 5هزار نفر از تسهیلات مورد نظر استفاده کرده اند.
وی درخصوص امهال تسهیلات نیز اظهارداشت: از تاریخ 21 آبان ماه 1396 (تاریخ وقوع زلزله) تمامی عملیات پیگیری مطالبات متوقف و از طریق رسانه­ های جمعی نیز به همه مردم مناطق زلزله زده اعلام شده که تمامی تسهیلات آنها با تأیید ستاد بحران مشمول امهال شده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی افزود: از نظر شبکه بانکی تسهیلات همه افراد امهال شده تلقی شده و هیچگونه اقدامی در جهت وصول مطالبات صورت نگرفته است.
 

لینک کوتاه
علیرضا قیطاسی تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه

اخبار مرتبط

نظرات شما