نسیم اقتصاد- با هدف پیشگیری از خطرات احتمالی برای مردم و مسافران در زمان افزایش سطح آب، سامانه آژیر اعلام خطر در مسیر پایین دست رودخانه کارون نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور، از نصب سامانه آژیر خطر در مسیر پایین دست رودخانه کارون به منظور پیشگیری از غرق شدگی شناگران و مردمی که حاشیه رودخانه کارون را برای استراحت و تفریح انتخاب می‌کنند، خبر داد.
"سیدحمید صالحی" با اعلام خبر فوق افزود: در ادامه برنامه‌های ایمنی و مراقبتی، شناساندن خطرات تفریح و شنا در مخازن سدها و رودخانه ها از جمله اطلاع رسانی عمومی، نصب تابلوهای هشداردهنده و بنرهای ایمنی در نقاط حادثه خیز حاشیه پایین دست رودخانه سد شهید عباسپور در دستور کار پرسنل مرتبط با این امر قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: این سامانه که به صورت پیامکی و کنترل از راه دور فعال می شود، در زمان بالا آمدن سطح آب رودخانه، دقایقی پیش از استارت واحدهای نیروگاهی، باز شدن احتمالی سرریزها و تونل لجن‌کش، با فرمان ارسالی از سوی بهره‌بردار به افرادی که در حاشیه رودخانه به استراحت می‌پردازند هشدار خواهد داد.
 

لینک کوتاه
سیدحمید صالحی سامانه اعلام خطر حاشیه رودخانه کارون