نسیم اقتصاد- مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از تلاش مهارگران در منطقه عملیاتی رگ سفید قدردانی کرد و گفت: هم‎اکنون بهترین تیم عملیاتی با امکانات مناسب در این منطقه در حال فعالیت است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از شرکت ملی نفت ایران، حمید بورد با بیان اینکه از روز نخست حادثه چاه 147 رگ سفید، از سوی شرکت نفت فلات قاره برای کمک رسانی اعلام آمادگی کردیم، افزود:‌ با توجه به امکانات بسیار خوب و تیم قوی حاضر در منطقه،‌ نمیتوان امکانات بیشتر و تیم دیگری را متصور بود.
وی با بیان اینکه در چنین حوادثی باید با همکاری برای رفع مشکل اقدام کنیم، گفت: نباید سربازانی که در خط مقدم فعالیت میکنند را مورد قضاوتهای سیاسی قرار دهیم؛ طرح چنین مسائلی در فضای مجازی و رسانهها صحیح به نظر نمی‌رسد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با ابراز ناراحتی از بیان مسائل غیرکارشناسی در فضای مجازی گفت:‌ مطرح کردن چنین بحثهایی در شبکههای مجازی درست نیست و باید بدانیم که هر چاهی ویژگیهای مختص به خود را دارد و مخزن، فشار، دما و نرخ تولید ویژه دارد؛ ضمن آن‌که میدان رگ سفید روی گنبد گازی قرار گرفته و فشار بالایی دارد.
وی به سابقه طولانی شرکت ملی مناطق نفتخیز و شرکت ملی حفاری در این حوزه اشاره کرد و افزود: سازمانهای تخصصی برای چنین فعالیتی در این شرکتها ایجاد شده است.
سازمان کنترل فوران شرکت نفت فلات قاره ایجاد میشود
بورد با بیان اینکه قصد داریم سازمانی مشابه سازمان کنترل فوران نفتخیز جنوب در شرکت نفت فلات قاره ایجاد کنیم، ادامه داد:‌ در سالهای 85 و 86 که به عنوان رئیس حفاری در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب فعالیت میکردم، سازمانی قوی با امکانات ویژه به نام کنترل فوران در این شرکت ایجاد شد که از استخوان‌بندی خوبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه اکثر افرادی که هم اکنون در حال عملیات هستند، افراد حاضر در تیم فوران چاه مارون 104 بودهاند، گفت: میتوان گفت این بهترین تیم حاضر در عملیات است که سرانجام 2 تا 3 نفر دیگر میتواند به آنها اضافه شوند.
بورد یادآور شد: هیچ عملیاتی بیعیب انجام نمی شود؛ نباید با عنوان این مسائل در فضای عمومی بذر ناامیدی و نگرانی در دل مردم کاشت؛‌ آن هم در باره این عملیات که به بهترین شکل در حال انجام است.
وی از عملیات مهار از سطح و مهار از عمق با حفر چاه امدادی به عنوان تنها راه حلهای مهار این فوران یاد کرد و گفت: هر دو روش به صورت همزمان در حال انجام است و نمیتوان برنامه زمانبندی برای آن متصور بود زیرا یک پروژه معمولی نیست و کار آن بستگی به عوامل مختلف دارد.
بورد در پایان با اشاره به اینکه مجتمع فراورش گاز هنگام در آستانه راهاندازی قرار دارد، به میدان فروزان هم اشارهای کرد و گفت: تا پایان سال، 2 حلقه چاه این میدان در مدار قرار میگیرد.

لینک کوتاه
حمید بورد شرکت نفت فلات قاره مهارگران منطقه عملیاتی رگ سفید

اخبار مرتبط

نظرات شما