نسیم اقتصاد- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با رد ادعای حذف بخش خصوصی از شورای پول و اعتبار، گفت: با حذف این بخش شورای پول و اعتبار یکی از ارکان تاثیر گذار خود را از دست خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر تدوین طرحی در مجلس برای حذف بخش خصوصی از ترکیب شورای پول و اعتبار، گفت: این موضوع صحت نداشته و کسی سعی در حذف بخش خصوصی از شورای پول و اعتبار ندارد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با حذف بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان تاثیر گذار از شورای پول و اعتبار افت جایگاه این شورا مشهود خواهد شد، تصریح کرد: جدا کردن بخش خصوصی از شورای پول و اعتبار به تصمیمات یک جانبه منجر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در شورای پول و اعتبار باید از تمامی دستگاه های دخیل حضور داشته باشند، گفت: مجلس نیز هر جا از شورای پول و اعتبار فاصله گرفته ضربه خورده است از این رو باید ارتباط با شورای پول و اعتبار حفظ شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه طرح پیشنهادی دولت که شاید برخی روابط را در شورای پول و اعتبار اصلاح کند به بانکداری اسلامی مربوط است، افزود: در این طرح نیز ایرادات موجود در روند فعالیت شورای پول و اعتبار رفع خواهد شد و هیچ دستگاهی حذف نخواهد شد.
سعیدی مبارکه ادامه داد: حضور بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار جهت ارایه دغدغه های این بخش لازم است زیرا با حذف آن بسیاری از مشکلات بخش خصوصی نیز ادامه خواهد داشت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرحی مبنی بر حذف بخش خصوصی از شورای پول و اعتبار در مجلس بررسی نشده اما در صورت تدوین طرحی از سوی نمایندگان به طور حتم با آن مخالفت خواهد شد.
 

لینک کوتاه
زهرا سعیدی مبارکه شورای پول و اعتبار حذف بخش خصوصی بانکداری اسلامی

اخبار مرتبط

نظرات شما