نسیم اقتصاد- نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: فسادی در پشت وارد برنج خوابیده است و از دولت درخواست داریم تا به این مسئله ورود کند، برنج نیاز به واردات ندارد تولیدات داخلی و واردات گذشته نیاز کشور را تامین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص آزادسازی واردات برنج و مسدود شدن مجدد ثبت سفارش آن توسط دولت، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه قانون تمرکز وظایف کشاورزی را برای وزیر جهاد کشاورزی تنظیم شده تا بهانه‌ای برای واردات وجود نداشته باشد متاسفانه کماکان ناهماهنگی‌هایی را دولت مشاهده می‌کنیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث مفصلی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات برنج داشته‌ام، گفت: خسارت باز بودن سایت ثبت سفارش واردات برنج در یک ساعت، یک روز و یک ماه به یک میزان است و این خسارت بزرگ که بر کشاورزان وارد شده قابل جبران نیست.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با قاطعیت می‌توانم بگویم با وجود موجودی‌های انبار دیگر نیاز به واردات برنج نیست، ادامه داد: یک فساد در پشت وارد برنج خوابیده است و از دولت درخواست داریم تا به این مسئله ورود کند، برنج نیاز به واردات ندارد تولیدات داخلی و واردات گذشته نیاز کشور را تامین می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی گفته بود که باز شدن ثبت سفارش با درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، که این وزیر مسئله را تاکذیب کرد، ادامه داد: مسئولین و وزرا باید اختلافات خود را برطرف کنند تا کشاورزان متضرر نشوند.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه متاسفانه سفارش‌های که ثبت شده است باید وارد شوند، عنوان کرد: با صراحت در جلسه‌ای که برگزار شد اعلام کردیم که فساد در پشت این قضیه وجود دارد و  پول‌هایی در این بین رد و بدل می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه قاطبه برنج‌های وارداتی سمی، مسموم کننده و به ضر کشاورزان است، عنوان کرد: حتی اگر در کیفیت برنج‌های وارداتی دقت می‌شد کمتر ناراحت می‌‍شدیم، برنجی وارد می‌شود که حاوی سدیم و دیگر فلزات خطرناک است.
 

لینک کوتاه
غلامعلی جعفرزاده واردات برنج مجلس وارد برنج

اخبار مرتبط

نظرات شما