امکان ثبتنام خودروهای برقی وارداتی با حساب...
امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک کارآفرین برای ثبتنام در سامانه...30 اردیبهشت 1403
نسیم اقتصاد- در خصوص درج مطالبی در سایت ها و خبرگزاری ها با موضوع ابهام در پرداخت خسارت متوفیان و مصدومین حادثه قطار محور سمنان –دامغان ( ایستگاه هفت خوان) روابط عمومی بیمه پارسیان اقدام به انتشار مصاحبه ای با آقای محسن فتحی مدیربیمه های مسئولیت بیمه پارسیان جهت روشن شدن کامل موضوع نموده است.
به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی بیمه پارسیان، در این مصاحبه پاسخ جامع به ابهامات مطرح شده با مستندات ارایه گردیده است که مشروح آن در زیر تقدیم می گردد:
-اقدامات اولیه بیمه پارسیان در خصوص این حادثه چه بود؟
ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد در گذشتگان حادثه قطار هفت خوان و ابراز همدردی مجدد با خانواده های جانباختگان و آرزوی سلامتی کامل برای مصدومین این حادثه همانگونه که مستحضر هستید در این خصوص بلافاصله پس از وقوع حادثه اطلاعیه ای از سوی بیمه پارسیان و متعاقباً از طرف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر و در خصوص تشکیل پرونده زیان دیدگان آن اعلام آمادگی گردید.
علی رغم اینکه رای دادگاه صادر نشده بود و مقصرین حادثه توسط مرجع قضایی تعیین و اعلام نشده بود شرکت بیمه پارسیان ضمن اطلاع رسانی به کلیه شعب و تشکیل کارگروه اختصاصی جهت رسیدگی به پرونده زیان دیدگان این حادثه بدون هیچگونه تشریفات اداری خسارت آن دسته از مصدومین و متوفیان که مدارک آنان جهت پرداخت تکمیل شده است را در سریعترین زمان ممکن پرداخت نمود.
-در ادامه پس از تشکیل پرونده ها و پرداخت برخی خسارت ها چه اقدامات تکمیلی انجام گرفت؟
در این راستا به جهت شفافیت موضوع در ابتدای هر ماه نسبت به ارایه گزارش به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن با ذکر جزییات اقدام شده و در این میان می توان به آخرین گزارش ارسالی مورخ 04/09/96 و تشریح آن با جزییات اشاره نمود.
در این حادثه توسط بیمه پارسیان 41 پرونده فوت تشکیل و خسارت آنان به صورت کامل در وجه وراث قانونی پرداخت شده است و همچنین 5 فقره پرونده مربوط به مصدومین نیز تکمیل و در وجه آنان پرداخت شده است.
-در خصوص ادعای عدم پرداخت برخی خسارت ها چه توضیحاتی دارید؟
عدم پرداخت خسارت های سایر زیاندیدگان مربوط به افرادی می باشد که علی رغم اطلاع رسانی های گوناگون هیچگونه مراجعه ای از سوی ذینفعان آنان صورت نگرفته و یا اقدامی جهت تکمیل مدارک مورد نیاز ننموده اند.
-علت دریافت رضایتنامه از ذینفعان چیست؟
اخذ رضایت از زیاندیده یا وراث جهت پرداخت خسارت با توجه به اینکه در این موارد مبلغ خسارت زیان دیدگان و یا وراث از سوی بیمه پارسیان به صورت مستقیم و بدون تشریفات قضایی لازم مستقیما به حساب ایشان واریز می گردد دریافت رضایتنامه امری اجتناب ناپذیر است و این اخذ رضایت به منزله کم و کاستی در مبالغ پرداختی به ایشان به هیچ وجه تلقی نمی گردد.
در پایان ذکر این نکته را لازم می دانم که مستندات کامل از موارد ذکر شده، از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هم شرکت راه آهن قابل استعلام می باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به سانحه رخ داده برای بالگرد حامل رییس جمهور تاکید... 30 اردیبهشت 1403
وزیر نفت برای بهرهبرداری از چند طرح در قطب پالایشی شمالغرب کشور که قرار بود با حضور... 30 اردیبهشت 1403
مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد ضمن تشریح بخشهایی از فعالیتهای این شرکت در... 30 اردیبهشت 1403
شرکت فجر انرژی خلیجفارس طی مراسمی بیش از 34 کیلومتر کابل خودنگهدار برق و تجهیزات... 30 اردیبهشت 1403
مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران با بیان اینکه تمام توان این مجموعه برای تسریع در... 30 اردیبهشت 1403
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در تشریح دستاوردهای مهم این شرکت در دولت سیزدهم با اشاره به... 30 اردیبهشت 1403
امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک کارآفرین برای ثبتنام در سامانه یکپارچه خرید... 30 اردیبهشت 1403
دبیر انجمن صنفی سیمان گفت: تأمین برق در تابستان سال گذشته منجر به افزایش 11 درصدی تولید... 30 اردیبهشت 1403
نظرات شما