نسیم اقتصاد- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تغییراتی در ساختار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ‌ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی تغییراتی در ساختار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وظایف اصلی آن به تصویب رسید و تغییری در ماموریت‌های این ستاد برای بهبود شرایط مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور مورد تایید قرار گرفت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، اعضای اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف و وزارت ارتباطات به مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه شدند تا از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده شود و وزارت ارتباطات بتواند موضوعات تخصصی خود را برای پشتیبانی ساماندهی کند و در مورد مواردی مثل رجیستری کالا پیشگیری‌های لازم را انجام دهد.
پورابراهیمی داورانی ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تعیین تکلیفی برای حضور رییس‌جمهور یا نماینده ویژه ایشان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد.
وی افزود: در حال حاضر علی رغم تصریح قانون که یا باید رییس‌جمهور یا نماینده ویژه ایشان تشکیل جلسه دهند نه شخص رییس‌جمهور و نه نماینده ایشان جلسه‌ای برگزار نکردند و یکی از دلایل اصلی روی زمین ماندن مصوبات و عدم تمکین اعضا همین است که عملا وقتی اختیارات قانونی بر اساس اصل 127قانون اساسی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تفویض نشده انجام آن هم معلق مانده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اصلاحیه کمیسیون مصوب شد رییس‌جمهور از زمان تصویب قانون مکلف است یا خود جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را برگزار کند یا نماینده ویژه ایشان این مهم را انجام دهد و در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تقویت همکاری قوه قضاییه، صداوسیما و سایر دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر مصوبات امروز کمیسیون اقتصادی مجلس بود همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون، تخلف از مصوبات ستاد و زمان‌بندی ابلاغی آن پس از تصویب دو سوم اعضای ستاد مشمول مجازات شدیدی خواهد شد که در ماده 576 قانون مجازات اسلامی آمده است.
لازم به ذکر است در اصل 127قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است؛رییس جمهور می‌تواند در موارد خاص، بر حسب ضرورت با تصویب هیأت وزیران نماینده، یا نمایندگان ویؤه با اختیارات مشخص تعیین نماید. در این موارد تصمیمات نماینده یا نمایندگان مذکور در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیأت وزیران خواهد بود.
 

لینک کوتاه
محمدرضا پورابراهیمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

اخبار مرتبط

نظرات شما