نسیم اقتصاد- به نظر می رسد جریان محصولات پول رمزگذاری شده الکترونیک بین علاقمندان بورس در حال نهادینه شدن است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، به دنبال راه اندازی معاملات آتی بیت کوین توسط سی ام ای گروپ که بزرگترین اپراتور معاملات آتی جهان محسوب می شود بر اساس BRR یا همان نرخ مرجع بیت کوین در برابر دلار (نرخ یک روزه ) حال خبر می رسد که شرکت های سوئیسی اجازه یافته اند معاملات کوتاه مدت بیت کوین را با ابزارهای آتی جدید انجام دهند.
شرکت های Vontobel و Leonteq Securities اعلام کرده اند که از روز جمعه گذشته برای اولین بار دومعامله آتی بر اساس بیت کوین کوتاه مدت انجام پذیرفت.
با نظارت سازمان مدیریت دارایی های سوئیس، بانک ونتوبل نخستین ابزار طراحی شده آتی را ارایه کرد که بر اساس ان مشتری ها می توانند با استفاه از بیت کوین بهای آن را بپردازند.این عرضه برای به دست آوردن کشش متقاضیان و قیمت اتی این ابزار انجام گرفت.
به گفته اریک بلاتمن، رئیس توزیع عمومی محصولات مالی در Vontobel، این خبر زمانی منتشر می شود که معامله گران سنتی به دنبال گزینه های بیشتر در مورد تجارت اوراق بهادار هستند.
وی در بیانیه شرکت متبوع خود نوشت: ما تقاضای زیادی از سوی سرمیه گذاران خود برای ارایه گواهینامه معاملات آتی بیت کوین دریافت کرده ایم که کشش عملکرد ابزار جدید به ما راه را برای فعالیت در بازار نشان خواهد داد.
از سوی دیگر شرکت Leonteq Securities AG  نیز اعلام کرده است که محصول جداگانه ای برای بازه زمانی دوماهه جهت پذیرش با بیت کوین عرضه می کند.
مانوئل داور، رئیس راه حل های عمومی در بانک Leonteq اشاره دارد که مشتریان با ابزار جدید انتخاب بین یک سرمایه گذاری کوتاه مدت سنتی و یک سرمایه گذاری کوتاه مدت در بیت کوین را درک خواهند کرد.
به نظر می رسد جریان محصولات پول رمزگذاری شده الکترونیک بین علاقمندان بورس در حال نهادینه شدن است. به عنوان مثال، اخیرا شرکت CME Group، مؤسسۀ بازار مشتقات  آمریکا اعلام کرد که یک محصول آتی بیت کوین را راه اندازی می کند و گمان می کند که شرکت های دیگر می توانند از آن استفاده کنند.
گفتنی است: شروع معاملات آتی بیت کوین در بازار نیویورک مبتنی بر نظارت  LedgerX  موسسه تجارت و پلت فرم های تسویه با 1 میلیون دلار در هفته اول چکش خورد.
 

لینک کوتاه
بیت کوین معاملات آتی بیت کوی بورس بانک های سوئیسی

اخبار مرتبط

نظرات شما