نسیم اقتصاد- معظمی با بیان اینکه احساس تعلق و مالکیت کارکنانِ سازمان‌ها در حال رقیق شدن است،گفت:پررنگ بودن انگیزه نیروی انسانی بر بهره وری سازمان ها می افزاید.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، منصور معظمی معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه‌ بنگاهی هر کشوری محسوب می‌شود اظهار کرد: مدیران بنگاه‌ها باید تلاش کنند تا از این سرمایه‌ حداکثر استفاده را ببرند.
وی ادامه داد: برای کشور ایران که نزدیک به 70 درصد از جمعیت آن زیر 30 سال هستند،توجه به قشر جوان که انبوهی از آنها در حال تحصیل در دانشگا‌ه‌ها هستند بسیار اهمیت دارد ،چراکه این افراد با پتانسیل بالای خود بعد از اتمام دوره دانشگاهی نیازمند به کار خواهند بود.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت:‌ اگر جمعیت ایران را از نظر تفکیک جنسیتی بررسی کنیم، 50 درصد از آنها را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین تفکیک و تمایز جوانان و بانوان جامعه نیازمند تمرکز ویژه‌ای از جانب مسئولان است.
معظمی با بیان اینکه مسئولان اجرایی باید راهکاری برای چگونگی استفاده از استعدادهای جوان کشور در نظر بگیرند افزود: بیش از آنکه سرمایه‌های مادی مد نظر قرار گیرد اهمیت و توجه به سرمایه انسانی باید در اولویت باشد چراکه امکان خرید هر نوع تجهیزاتی با استفاده از منابع مالی امکان‌پذیر است ولی معلوم نیست که بتوان با پول سرمایه انسانی کارآمدی بدست آورد.
وی ادامه داد: قطع به یقین نیروی انسانی با انگیزه از طریق پول بدست آوردنی نیست و برای اینکه کارکنان بنگاه‌ها و سازمان‌ها با شادابی و احساس تعلق بیشتری در محیط کار خود حضور داشته باشند باید فضای شادی را در کسب و کار ایجاد کنیم.
معاون وزیر صنعت گفت:‌ نیروی انسانی علاقه‌مند، با انگیزه و ریسک‌پذیرباعث افزایش  بهره‌وری  سازمان مربوطه خواهد شد.
معظمی با تاکید بر اینکه  احساس تعلق و مالکیت کارکنانِ سازمان‌ها در حال رقیق شدن است از نگران کننده  بودن این وضع خبر داد.
وی در پایان گفت: باید با پررنگ ‌تر کردن حس تعلق کارکنان به آثار مستقیم بهره‌وری در سازمان‌ها دست یابیم.
 

لینک کوتاه
منصور معظمی نیروهای سازمانی

اخبار مرتبط

نظرات شما