نسیم اقتصاد- عسگری گفت: در7 ماهه امسال 12 هزار و 500 میلیارد تومان حقوق ورودی و 6 هزار و500 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، فرود عسگری رییس گمرک درجلسه بررسی عملکرد طرحهای اقتصاد مقاومتی باموضوع استقرار گمرک الکترونیک اظهار کرد: این سیستم از نیمه دوم سال 92 در جهت شفاف سازی واصلاح رویه های قدیمی درگمرک مستقر شد.
عسگری افزود: با اجرای این سیستم هم اینک اطلاعات شرکتهای حمل ونقل ، بنادر ، قبض انبار ، بارنامه ، گواهی بازرسی و ثبت سفارش بصورت الکترونیکی انجام شده که باعث تسهیل کار و جلوگیری ازجعل و تخلف می شود.
به گفته وی با این سیستم همچنین اظهارنامه از راه دور انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری به گمرک نیست .
عسگری با بیان اینکه 13 ایکس ری درگمرکات کشور تعبیه شده است، گفت: دو دستگاه ایکس ری سریع که توانایی تصویر سازی در35 ثانیه را دارد در گمرک شهید رجایی و دوغارون نصب شده است.
وی افزود: درتلاش هستیم تا پایان سال 31 دستگاه دیگر درگمرکات مهم کشور نصب کنیم .
عسگری گفت : با نصب جی پی اس در کامیونها و تریلیها می توان شاهد انحراف یا عدم انحراف درمسیر باشیم.
وی بابیان اینکه بانک متخلفان و فعالان اقتصادی مجاز را تشکیل داده ایم، افزود: در جهت شفاف سازی و رعایت حقوق شهروندی در پورتال گمرک همه می توانند در لحظه، آمار 20 قلم عمده کالای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را مشاهده کنند.
رییس گمرک گفت: در7 ماهه امسال 12 هزار و500 میلیارد تومان حقوق ورودی و 6 هزار و500 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرده‌ایم.
وی از کشف 50 مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور خبر داد و گفت: کشف مواد مخدر با کمک ایکس ری در گمرکات 711 درصد رشد داشته و از سال 93 تا95 ، 349 تن پیش ساز مواد مخدر کشف شده است.
این مقام مسوول گفت: دریک مورد 536 کیلوگرم هروئین را درگمرک لطف آباد کشف کردیم.
عسگری افزود: قصد داریم دروازه مشترک را با گمرکات روسیه ، ارمنستان وافغانستان ایجاد کنیم که درمرحله تست است.
گمرکات غیر ضروری حذف شود
حمید پورمحمدی معاون رییس سازمان برنامه و بودجه  نیز در این  جلسه با موضوع استقرار گمرک الکترونیک اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه تجهیزات مورد نیاز گمرک الکترونیکی را تامین مالی می کند.
وی با تاکید بر لزوم اتصال سامانه توسعه تجارت وگمرک الکترونیکی گفت: معافیتهای غیر ضروری گمرک نیز باید شناسایی و حذف شود.
پورمحمدی با تقدیر از اجرای سامانه گمرک الکترونیک گفت: با اجرای این سامانه، زمان ترخیص کالا از 26 به 3 روز و صادرات کالا از 7 روز به یک روز و گاهی چند ساعت تقلیل یافته است.
وی با بیان اینکه 29 دستگاه به این سامانه متصل است که به شفافیت فعالیتهای اقتصادی وکاهش فساد کمک می‌کند، افزود: با این سامانه کشفیات قاچاق 50 درصد افزایش یافته و گمرک کشور در کشف مواد مخدر و روانگردان رتبه اول را بدست آورده است.
 

لینک کوتاه
فرود عسگری گمرک حقوق ورودی

اخبار مرتبط

نظرات شما