نسیم اقتصاد- در حالی در هشتمین ماه سال جاری به سر می بریم که هنوز خبری از بازگشایی نماد معاملاتی بانک ها در بورس نیست؛ این در حالی است که مسئولین بازار سرمایه در صحبت های اخیر خود بر بازگشایی هر چه سریع تر نمادهای متوقف تاکید کرده و از کاهش زمان توقف نمادها در بازار خبر داده اند. گرچه به نظر می رسد بازگشایی نماد معاملاتی بانک ها در گرو برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام آنها برای سال مالی 95 باشد.

در همین ارتباط سراغ مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار تهران رفتیم تا از آخرین وضعیت این بنگاه های اقتصادی با خبر شویم .
سعید محمدعلیزاده در گفتگو با خبرنگار نسیم اقتصاد در خصوص برگزاری مجمع عمومی بانکها که مدتهاست اهالی بازار سرمایه را چشم انتظار خود گذاشته، عنوان کرد: تاکنون از بین تمامی بانکهای پذیرفته شده در بازار بورس، تنها 2 بانک کارآفرین و اقتصاد نوین تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه خود را به اطلاع سهامداران خود رسانده اند که به زودی مجمع آنها برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: در رابطه با دیگر بانک ها نیز سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر از طرف بانک مرکزی و خود بانک ها پیگیر برگزاری مجامع آنها می باشد تا در صورتی که هر کدام از بانک ها مجوز بانک مرکزی را داشته باشند، مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کنند.
محمدعلیزاده خاطر نشان کرد: انتظار می رود با توجه به دستور وزیر اقتصاد و اقدامات بانک مرکزی در سریعترین زمان ممکن بانکها به مجمع بروند.
این مقام مسئول در خصوص زمان بازگشایی نماد معاملاتی بانکها عنوان کرد: بعد از برگزاری مجمع بانکها و در صورتی که اطلاعات لازم طبق دستورالعمل افشای اطلاعات از سوی این شرکتها منتشر گردد نماد معاملاتی آنها نیز بازگشایی خواهد تا بانکها به تابلوی معاملات بازگردند.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: همانظور که عنوان شد زمان دقیق بازگشایی بانکها بستگی به دستورالعمل های جدید در خصوص افشای اطلاعات و معاملات دارد تا نه تنها شاهد بازگشایی نماد معاملاتی بانکها باشیم که توقف تمامی نمادها به حداقل زمان ممکن برسد و به عبارتی نماد متوقفی باقی نماند.
 

لینک کوتاه
سعید محمدعلیزاده سازمان بورس توقف نمادها بازگشایی نمادها نماد معاملاتی بانک ها

اخبار مرتبط

نظرات شما