نسیم اقتصاد- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعتقاد دارد که مشارکت زنان در اقتصاد به نسبت گذشته بیشتر شده و رشد مشارکت زنان روستایی در این میان نیز قابل توجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت زنان در اقتصاد 17 درصد است، اظهار داشت: 17 درصد رقم قابل توجهی نیست اما شاهد رشد مشارکت اقتصادی زنان هستیم و برای حضور این قشر از جامعه در اقتصاد کشور نباید حضور آنها را تنها به چند بخش محدود کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان باید بر اساس علایق شان در بخش های اقتصادی حضور پیدا کنند، گفت: هر فردی با توجه به علایق، تجربه، تخصص و مهارتش باید در امور اقتصادی مشارکت کند، بنابراین هر بانویی که در هر بخشی از اقتصاد آگاهی دارد می تواند در آن بخش  با حفظ موازین عرفی و شرعی حضور پیدا کند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از دیدگاه بخش بندی برای حضور زنان در اقتصادی کشور، توضیح داد: زنان به عنوان مادر و همسر می توانند تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی برای اجرای درست سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشند به نحوی که ما مدیریت هزینه خانواده می توانند خانواده را به خرید کالای ایرانی تشویق کنند.
وی با بیان اینکه مشارکت زنان دراقتصاد افزایش یافته است، بیان داشت: شاید آمار و ارقام در مناطق مختلف حاکی از حضور پررنگ بانوان در اقتصاد نباشد اما جامعه به سمت و سویی در حال حرکت است که حضور بانوان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی که زیر بنای فعالیت اقتصادی است افزایش یافته است.
سعیدی با بیان اینکه به صرف کسب درآمد مشارکت اقتصادی زنان محاسبه نمی شود، گفت: هر کاری که زنان انجام دهند و منجر به رونق اقتصادی شود در واقع مشارکت اقتصادی محسوب می شود ممکن است زنان کالایی را تولید کنند که در کوتاه مدت در آمدزا نباشد اما این فعالیت را باید مقدس و اقتصادی دانست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور زنان روستای در اقتصاد افزایش یافته است، اظهار داشت: فعالیت اقتصادی زنان روستایی به نسبت گذشته افزایش یافته است، البته در شهرها نرخ مشارکت بیش از روستاها بوده اما کلید حضور زنان روستایی در اقتصاد زده شده است.

لینک کوتاه
زهرا سعیدی مشارکت زنان اقتصاد افزایش مشارکت زنان روستایی

اخبار مرتبط

نظرات شما