نسیم اقتصاد- آئین آغاز ساخت یادمان شهدای وزارت نیرو با حضور معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در بهشت زهرا (س) تهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، مهندس علی اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در بهشت زهرا (س) تهران با بیان این مطلب که کار در وزارت نیرو همواره جهادگونه و شهادت طلبانه و خدمت‌رسانی به صورت شبانه روزی است، اظهار داشت: در این وزارتخانه افراد زیادی حضور دارند که در تمام 30 سال خدمت خود با وضو در مجامع کاری حاضر می‌شوند و ضمن تأمین آب و برق مردم در ایام مختلف اعم از اعیاد، و ماه‌های محرم و صفر و تاسوعا و عاشورا، کار خود را مانند عبادت می‌دانند.
وی با اشاره به نماد یادمان شهدای وزارت نیرو گفت: این نماد نباید صرفاً فیزیکی باشد، بلکه بایستی این نماد یاد و خاطره دلاورمردان و شهدای عرصه صنعت آب و برق را در دوران جنگ تحمیلی برای ما تداعی کند.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو ادامه داد: وزارت نیرو یک سنگر بزرگ و مداوم شناخته شده است که نیروگاه‌های برق و تصفیه خانه‌های آب آن شریان‌های حیاتی کشور هستند وهمواره در معرض تهدید قرار دارند..
 در ادامه " سید یعقوب محمد مرادی " مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر "حسن عباسپور " و 530 شهید وزارت نیرو با بیان این مطلب که یکی از رسالت‌های جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب آغاز سازندگی در کشور بود گفت: امروز شاهد هستیم که علاوه بر شهرها، خدمات آب و برق‌رسانی به روستاهای کشور با شتاب ادامه داشته و رو به اتمام است و در آینده نزدیک تمام روستاهای کشور از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل سازمان بهشت زهرا (س) به وزارت نیرو پیشنهاد داده بود که به جهت ادای دین به 530 شهید این وزارتخانه، نمادی در این مکان نصب شود تا یادآور شهدای صنعت آب و برق در دوران دفاع مقدس باشد، اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که آئین کلنگ زنی یادمان شهدای وزارت نیرو با آخرین روز هفته دفاع مقدس، شکست حصر آبادان، آستانه تاسوعای حسینی و روز تشییع شهید مدافع حرم، " محسن حججی " در راستای خط سرخ شهادت که سید الشهدا ترسیم گر آن بوده تقارن یافته است.
مرادی این یادمان را شامل شمسه، محراب، و معرفی سد و شبکه برق اعلام کرد و افزود: هشت پایه این نماد به نشانه هشت سال دفاع مقدس، سر ریز آب نمادی از جاری بودن و تلاش، ایستایی دکل برق نمادی از ایستادگی و مقاومت و پروانه‌ها نمادی از شهدا هستند.
وی طول بتون یادمان را 2 متر و طول دکل برق را 6 متر ذکر کرد و افزود: این یادمان در روز 22 اسفند ماه سال جاری که به نام روز شهید نامگذاری شده است، رونمایی خواهد شد.
 

لینک کوتاه
مهندس علی اکبر مهاجری وزارت نیرو

اخبار مرتبط

نظرات شما