نسیم اقتصاد- شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود جدیدترین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 97 خود را با 10 درصد کاهش اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، اولین پیش بینی درآمد حسابرسی شده هر سهم سال مالی منتهی به 1397.06.31 «ثرود» در حالی روی سامانه معاملاتی کدال منتشر شد که این شرکت سرمایه گذاری فعال در صنعت ساختمان، طی گزارش اخیر خود به ازای هر سهم خود 72 ریال سود برآورد کرده است.
بدین ترتیب، بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود، پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1397.06.31 با سرمایه 500 میلیارد ریال در حالی مبلغ 72 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد که این رقم در گزارش های قبلی و بودجه حسابرسی نشده سال مالی 97 «ثرود» مبلغ 80 ریال سود به ازای هر سهم برآورد شده بود.
شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن نیز با انتشار گزارش عملکرد 6 ماه سال مالی 1396.09.30 از تحقق 4 ریال زیان سود به ازای هر سهم خود خبر داد.
بدین ترتیب «ثمسکن» در حالی با تحقق زیان به ازای هر سهم خود طی عملکرد نیم سال اول سال مالی جاری مواجه بوده که در مدت مشابه سال مالی گذشته این رقم 9 ریال سود بوده است.
مهم ترین علت تحقق این میزان زیان و عدم توانایی در برآورد سود در این مجموعه، کاهش سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها به میزان 66 بوده؛ این در حالی است که درآمد هر سهم این شرکت سرمایه گذاری گروه ساختمانی از محل درآمد حاصل از سود سهام در مقایسه با دوره مشابه سال مالی گذشته با 86 درصد رشد همراه بوده است.
 

لینک کوتاه
بورس سامانه معاملاتی شرکت های ساختمانی بورسی سود هر سهم

اخبار مرتبط

نظرات شما