نسیم اقتصاد- رئیس کل سازمان توسعه تجارت از آمادگی برقراری تعرفه ترجیحی و تجارت آزاد با برخی از کشورها به ویژه افغانستان، پاکستان و عمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایبِنا، مجتبی خسروتاج با اعلام این خبر گفت: سازمان توسعه تجارت ایران جهت حمایت از توسعه صادرات و ترانزیت از استان سیستان و بلوچستان و برقراری تعرفه ترجیحی و تجارت آزاد با برخی کشورها بویژه افغانستان، پاکستان و عمان آمادگی داریم.
وی افزود: دولت بجز نفت در صادرات سهمی ندارد و ما رصد می کنیم ودر موضوع صادرات نقش سیاستگذار و حمایتی داریم.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: اقتصاد و صادرات متکی بر بازار رقابتی است و باید با ایجاد رقابت و نوع کالای صادراتی و تکنولوژی با پویایی در این زمینه پیش برویم تا بتوانیم در بازارهای منطقه و جهان سهم بیشتری داشته باشیم.
خسروتاج تصریح کرد: برنامه هایی در حوزه مبادلات تجاری تدوین کرده ایم که در بلند مدت تجارت ما در کشورهای مختلف شکننده نباشد و حتی در برخی از کشورها بنگاههای تولیدی ایران در حال فعالیت تولیدی است.
وی ادامه داد: برای توسعه روابط با کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان، سیستان و بلوچستان نقش کلیدی دارد و بر همین اساس به سمت تشکیل میزهای تخصصی کالایی پیش رفته ایم که از مزیت های هر منطقه برای صادرات استفاده کنیم و میزهای کالایی در چشم انداز توسعه صادرات تعریف شده و هم اکنون میزهای کالایی مختلف از جمله میز کالایی ترانزیت، خرما و ... را در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی کرده ایم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه حمایت از صادرکنندگان استان سیستان و بلوچستان جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی، پذیرش و اعزام هیات های تجاری، راه اندازی خطوط کشتیرانی و توسعه ترانزیت و استفاده از بندر شهید بهشتی آمادگی کامل داریم.
 

لینک کوتاه
مجتبی خسروتاج تعرفه ترجیحی تجارت آزاد سازمان توسعه تجارت افغانستان پاکستان عمان

اخبار مرتبط

حکم تتلو صادر شد

حکم تتلو صادر شد

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو از محکومیت موکلش به حبس خبر داد. 30 اردیبهشت 1403

نظرات شما