نسیم اقتصاد- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه نیازمند عزم همگانی است، گفت: درگذشته اگر از بیست مبدا واردات قاچاق وجود داشت در حال‌حاضر یک‌صد مبدا واردات کالای قاچاق را داریم.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ملت، عزیز اکبریان در خصوص ممنوعیت ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخل و غیر ضروری، اظهار داشت: کالاهایی که تولید آن به میزان بیش از مصرف داخل است باید صادر کنیم و همچنین باید از واردات کالاهایی که در شرایط فعلی اقتصادی کشور ضرورتی ندارد باید جلوگیری کنیم.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلوگیری از قاچاق کالا و واردات کالاهایی غیر ضروری عاملی برای عدم خروج ارز در کشور است و همچنین می‌توانیم آینده بهتری را در بحث صادرات داشته باشیم، گفت: باید دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ممنوعیت واردات کالاهای غیرضروری و مشابه تولید داخل به توافقات لازم دست پیدا کنند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما می‌گوییم تعداد زیادی کار می‌خواهیم انجام دهیم اما در هیچ یک از آنها موفق نمی‌شویم، اضافه کرد: به‌صورت مثال باید بگویم در شش‌ ماه مشکل قاچاق کالا را حل کنیم و در این زمینه همگی دست به دست هم دهیم و این مشکل را برای همیشه خاتمه دهم.
وی با تاکید بر اینکه با اهداف محدود و متمرکزی را انتخاب کنیم و مجلس، دولت و قوه‌قضاییه تمامی تلاش خود را برای به نتیجه رساندن آنها انجام دهند، بیان کرد: همیشه برخی موارد را هدف قرار می‌دهیم که بعد از اتمام دوره چهارساله در هیچ کدام از آنها موفق نمی‌شویم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه نیازمند یک عزم همگانی است، عنوان کرد: درگذشته اگر از بیست مبدا واردات قاچاق وجود داشت در حال‌حاضر از یک‌صد مبدا واردات کالای قاچاق را داریم، اگر عزمی وجود داشته باشد تمامی این مسائل قابل جبران و حل شدن هستند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن و مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واردات قاچاق کالا و واردات کالای مشابه تولید داخل به تولید کشور آسیب می‌رساند.
 

لینک کوتاه
عزیز اکبریان مبارزه با قاچاق کالا واردات واردات قاچاق کالاهای غیرضروری

اخبار مرتبط

نظرات شما